Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Pokud z objednávky zákazník vrátí některé položky, jednu z nich vyberou a tvrdí
"Vzhledem k tomu, že nebyl dodržen bod 2) při odstoupení od kupní smlouvy (tj. zboží musí být vráceno v nepoškozeném originálním balení), u kleští bez původního obalu jsme Vám srazili 20% z původní ceny." To píšou vždy a vždy sráží 20 %.
Vracela jsem řezačku, tvrdili totéž o obalu + "byl poničený obal řezačky a byla použitá, odečetli jsme 20% z hodnoty zboží".
Obal je běžný, otvíratelná krabice, vracela jsem přesně ve stavu, v jakém mi přišla. Na řezačce jsem uřízla doslova 4 papíry, nástavné madlo jsem ani nevytáhla.
Napsala jsem dopis ohl. povinnosti vracet obal a § 1833 s tím, že použít zboží k vyzkoušení spotřebitel může, s ohledem na jeho povahu a vlastnosti jsem uřízla doslova 4 papíry. Stejně tak bychzkoušela konkrétní na prodejně.
Odpověď jednatelky paní Aleny Špačkové je, že "řezačka je opotřebovaná a v tomto důsledku považuji opotřebení za snížení hodnoty zboží. Tento produkt jsem byla nucena dát do prodeje se slevou a upozornit zákazníka na její opotřebení."
Páková řezačka Tim Holtz https://www.davona.cz/e-shop/noze-a-rezacky/rezacka-pakova-tim-holtz-31cm/ nebo https://craftelier.com/en-ie/tonic-tim-holtz-trimmer-30cm.html?gclid=Cj0KCQiA3-yQBhD3ARIsAHuHT65VOqpsRzwXd_1sId11pdwkuvIYO2j5nYSXj39u3U9gBRhGYscfkUkaAkpfEALw_wcB
Vrácení předmětné částky 20 % z ceny vráceného zboží, tj. 250,80 Kč.
|
Tweet |
Při odstoupení od smlouvy ve 14denní lhůtě vrátí podnikatel spotřebiteli veškeré finanční prostředky, které od něj přijal. Výjimkou je situace, kdy dojde ke snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).
- v takovém případě má tedy prodávající právo částku o snížení hodnoty zboží ponížit. Musí ale zároveň prokázat, že ke snížení hodnoty zboží došlo.
Domníváme se, že nedodání původního obalu nemá za následek snížení hodnoty zboží o 20 %. Je však důležité, zda se nejednalo o "speciální" obal, kterým by mohl být například odlitý kufřík apod. V takovém případě by již "škoda" vzniknout mohla, nicméně opět by muselo jít o reálnou hodnotu a nikoliv o automatických 20 %.
Ke specifickým obalům dodáváme: "Pokud se však jedná například o obal unikátní, pro značku specifický, který jste porušili ve větší míře, než bylo k prohlédnutí zboží nutné, a prodejci vzniknou s vrácením zboží do prodeje kvůli jeho obnovení další náklady, mohl by je po vás požadovat, tedy odečíst od částky, kterou vám vrací." (více o odstupování od smlouvy zde: www.dtest.cz/clanek-6562/e-shopy-a-odstupovani-od-smlouvy).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Ráda bych se vyjádřila ke stížnosti zákazníka a to tak, že zákaznice nám vrátila v druhé objednávce pákovou řezačku, která byla používána a poškozena poškrábáním. Chápu, že zákazník musí produkt prohlédnout a vyzkoušet. Toto zkoušení v obou případech bohužel nesloužilo pouze k nezbytnému seznámení, tak jako by tomu bylo v kamenné prodejně. V kamenné prodejně si nemůžete rozřezat papíry, vyrazit z raznice výrobky a udělat si otvory jak potřebujete. Pokud by Vám prodavačka v prodejně předvedla, určitě by nemohlo dojít k jejímu poškrábání. Produkt jsme umístili k prodeji na náš web se slevou a upozornění na poškození (přikládám printscreen).
V první objednávce si objednala raznici ovál a kleště děrovací a viditelně bylo zboží používané pro svou vlastní výrobu. Raznici jsme dali se slevou do prodeje a upozornili zákazníka na její opotřebení. Kleště již vůbec nešli prodat pro jejich poškození. Darovali jsme je místní mateřské školce. Z tohoto důvodu bylo zákazníkovi odečtena snížená hodnota 42 Kč. Zbylé finanční prostředky jsme ihned zákazníkovi vrátili na jeho účet. Sleva 20% byla použita pro výpočet s ohledem na výši naší marže. Nejedná se o paušální částku. Toto snížení hodnoty nebylo aplikováno z důvodu poškození obalu. Tímto jsme na naší nákupní ceně produktu a za tuto nákupní cenu se budeme snažit produkt opět prodat. Ještě doplňuji důvod zmínky o obalu, a to protože zboží standartně prodáváme v originálním obalu od výrobce a pokud jej zákazník nevrátí zpět či jej pošle zpět poškozený, již není možné z naší fylozofie firmy prodávat produkt jako nový a vždy jej prodáváme se slevou. Domnívám se, že se v tomto případě jedná o nevhodné jednání zákazníka. Toto snížení hodnoty jsme aplikovali poprvé za 15 let našeho podnikání. Na heureka.cz máme 99% hodnocení od zákazníků.
Možnost odstoupení od smlouvy ve 14denní lhůtě slouží (mimo jiné) k vyzkoušení zboží. Toto vyzkoušení má být, jak správně uvádí společnost, takové, jaké by bylo možné na kamenné prodejně. Spotřebitel má tak možnost si zboží vyzkoušet, avšak jen tak, aby jej nepoškodil a zároveň vyzkoušel jeho funkčnost.
Pokud spotřebitel zboží poškodil tak, jak uvádí prodávající, není odstoupení od smlouvy s vrácením plné částky možné - podnikatel má právo ponížit vrácenou částku o snížení hodnoty zboží (jak uvádíme v předchozím vyjádření).
K poškození obecně může dojít i během přepravy, nicméně v uvedeném případě, kdy zboží není poničené, ale použité, by se nemuselo jednat o chybu přepravce.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku a žádáme ji o vyjádření, zda zboží opravdu nepoužívala nad míru, která by jí byla umožněna na prodejně a také o odpověď, jak došla k závěru, že společnost automaticky strhává 20 % z částky, jestliže společnost tvrdí, že je to první případ za 15 let.
Závěrem uvádíme ke zmíněnému obalu, že chápeme problém společnosti s tím, když je obal poškozen, případně chybí. Nicméně obecně není možné z tohoto důvodu částku snížit (to však dle popisu společnosti učiněno nebylo).
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.