Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, zde Vám zasílám vyjádření k mé reklamaci sedací soupravy dané firmy, u které jsem zboží koupil. Toto vyjádření je posláno po osobní návštěvě a posouzení technika externí firmy. S tímto vyjádřením nesouhlasím. Sedací souprava je používaná 9měsíců a kvalita naprosto neodpovídá ceně, kterou jsme za sedací soupravu zaplatili.
Předem děkuji za Vaší pomoc,
s pozdravem Vavříček Miloslav
Dobrý den pane Vavříčku,
posílám vyjádření z výroby i s překladem do českého jazyka. První část jsem nepřekládal, jedná se o administratní věci.
Vážený pane,
rádi bychom Vás informovali, že Vaše reklamace byla po konzultaci s kontrolou kvality zamítnuta.
Servisní technici MPS dělají jak nejlépe dovedou a jak vidíte, klienti nejsou spokojeni. Ale podle názoru naší kontroly kvality je tento typ vzhledu potahu výsledkem přirozeného procesu spojeného s používáním čalouněného nábytku. Potah se časem lehce vytáhne vlivem teploty, hmotnosti a intenzity používání.
S pozdravem
J. V.
1x COUNTY sedací souprava do U, Typ: 5905, Carlos cappucino 04, nožičky: buk masiv antik + 2x COUNTY záhlavník, Typ: 0508, Crlos cappucino 04
Nejsme vůbec spokojeni s kvalitou zboží, které jsme si objednali a po 9měsících používání je ve stavu, jakém je. Byli jsme přesvědčení, že si kupujeme kvalitní zboží za nemalé peníze. Prosíme o vrácení peněz.
|
Tweet |
Jestliže zboží kvalitou neodpovídá objednávce, je možné jej reklamovat. Vzhledem k tomu, že je toto zboží již více než 6 měsíců od koupě, není zde domněnka vadnosti již u převzetí - spotřebitel musí prokázat, že vadu nezpůsobil. Reklamaci je možno učinit do 24 měsíců, avšak zároveň by mělo být reklamováno bez zbytečného odkladu od chvíle, kdy se spotřebitel o vadě dozvěděl. Vzhledem k tomu, že u snížení kvality nelze spolehlivě určit dobu, kdy již bylo možné reklamovat, nemusí zde hrát případné prodlení roli.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Jestliže je tedy spotřebitel přesvědčen, že kvalita neodpovídá objednávce, doporučujeme se obrátit na soudního znalce, který tvrzení spotřebitele potvrdí/vyvrátí.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.