Společnost


EPHEMERA SOLITUDE ECOMMERCE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:218
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:26
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#56054Doručena malá bunda, nemožnost vrácení ve 14 denní lhůtě, neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 12 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
28.02.2022, před 3 lety

Martina Peták Mlynáříková

Znění stížnosti

Zimní bundu jsem objednala na Booho.cz 13.12.2021, platila předem na účet a doručena byla až po 60ti dnech 11.2.2022 a to rozměrově o jedno číslo menší (než byly údaje z velikostní tabulky). Nebylo možné zaslané zboží vrátit v zákonné lhůtě 14 dní, na webu bylo možné pouze vyplnit reklamační formulář. Bylo nutno vyfotit zboží s metrem a nakonec nešli do formuláře vložit všechny potřebné fotografie. Po odeslání formuláře jsem obratem 11.2.2022 obdržela e-mail s číslem reklamace (Vaše reklamace #35466 se právě vyřizuje (Booho.cz)). Vyřízení reklamace bylo o hodně rychlejší než zaslání zboží a to 28.2.2022 přišel e-mail se zamítnutím reklamace, že je možno se obrátit přímo do Shangaje.
Internetový obchod se tváří jako český a proto jsem si ho na nákup vybrala, ale není možné zboží vrátit v zákonné lhůtě 14 dní.


Produkt

Trendy zimní teplá bunda Nero - wine red, S Barva: wine red, Velikost: S


Požadované řešení

Vrácení peněz a možnost zaslat zpět nepotřebnou malou bundu do Čech, nikoliv do Šanghaje.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.3.2022 14:07, před 3 lety

Při odstoupení od smlouvy ve 14denní lhůtě není nutné, aby bylo v této lhůtě vráceno také zboží. Stačí, když je s vůlí spotřebitele odstoupit od smlouvy podnikatel seznámen (e-mail, telefonicky, poštou...) a zboží je poté odesláno zpět bez zbytečného odkladu. Zároveň je nepřiměřené, aby podnikatel požadoval odeslání zboží do jiné země, když má sídlo v ČR - nezáleží na odesílateli, neboť společnost není zprostředkovatelem.

Odstoupení od smlouvy je možné zasláním na adresu EPHEMERA SOLITUDE ECOMMERCE s.r.o., Rybná 716/24, Praha 11000. U této smlouvy již odstoupení pravděpodobně možné nebude, avšak na tuto adresu lze případně rozporovat reklamaci.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Závěrem doporučujeme spotřebitelům nakupovat na prověřených e-shopech. E-shop booho.cz je Českou obchodní inspekcí považován za rizikový (https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rizikove-e-shopy/).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2022 15:19, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.