Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
DOBRÝ DEN
MÁM TAKOVÝ PROBLÉM. DOSTAL JSEM VÝPIS VÝROČNÍHO DOPISU K ŽIVOTNÍMU POJIŠTĚNÍ K AKTUÁLNÍMU STAVU KE DNI 31.01.2022 NA ČÁSTKU 38737KČ KDYBYCH CHTĚL PŘEDČASNÉ UKONČIT SMLOUVU. TADY JE NAHLED:
Výše odkupného Aktuální hodnota odkupného v případě předčasného ukončení pojištění 38737 Kč.
PODAL JSEM VÝPOVĚĎ Z DŮVODU ZMĚNY ZAMĚSTNANÍ KE DNI 10.02.2022. A OBDRŽEL JSEM DOPIS OD POJIŠŤOVNY Generali Česká pojišťovna a.s.
ODSTUPNÉ NA ČÁSTKU 37256 KČ. REKLAMOVAL JSEM TO POJIŠŤOVNĚ A SE VÝMLUVA POTVRDILA NA MENŠÍ ČÁSTKU 37256 KČ. TAK PROČ POSÍLAJÍ NESMYSLNÝ VÝROČNÍHO DOPISU. JAK NĚCO JINÉHO PÍŠOU. MŮŽE MI POMOCT? DĚKUJI.
smlouva číslo ***
MOJE POŽADAVKY:
NA VÝROČNÍ DOPIS MĚLA BY ODPOVÍDAT ČÁSTKA 38737. A UŽ BY MĚLA BYT VYŠŠÍ A NE NAOPAK MENŠÍ.
|
Tweet |
Dle obchodních podmínek produktu (dostupných zde: https://www.generaliceska.cz/documents/20183/66155/muj-zivot-investice.pdf/a044041e-363e-45a8-8272-60eadf0220f3) se výše odkupného (tedy částky, kterou vyplatí pojistitel pojistníkovi při předčasném ukončení investičního životního pojištění) určuje mimo jiné podle hodnoty podílových jednotek pojištění. Domníváme se, že tato částka může kolísat a není tak stabilní - během doby splatnosti, která činí 3 měsíce se tak může změnit.
Výši odkupného je podle § 2842 odst. 2 pojistitel povinen sdělit do jednoho měsíce ode dne obdržení žádosti včetně výpočtu odkupného. Jestliže se v mechanismu výpočtu, který byl spotřebiteli pojišťovnou sdělen, nachází proměnné, je logické, že se částka bude měnit.
Zároveň se však domníváme, že se by se částka odkupného neměla příliš lišit v krátkodobém časovém horizontu. Informace o výši odkupného by totiž měla primárně sloužit pojistníkovi k tomu, aby učinil kvalifikované rozhodnutí o tom, zda je výhodné smlouvu vypovědět.
K limitu pro zrušení smlouvy:
Smlouva o životním pojištění dle § 2842 odst. 1 občanského zákoníku zaniká vyplacením odkupného. Lhůta na toto vyplacení je 3 měsíce ode dne doručení žádosti na jeho výplatu. Společnost tak má právo výplatu odkupného pro tuto dobu pozdržet.
V případě, že nedojde ke smírnému řešení, má spotřebitel možnost obrátit se na Finančního arbitra. Informace o řešení sporů z životního pojištění lze nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/oblasti/zivotni-pojisteni.html.
Vážený pane Kyjonko,
děkujeme za Váš podnět, na základě kterého jsme přistoupili k prošetření celé záležitosti.
S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.
S pozdravem
Kancelář ombudsmana
Generali Česká pojišťovna a.s.
Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@generaliceska.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Generali Česká pojišťovna a.s., Kancelář ombudsmana, P.O.Box 305, 659 05 Brno.
Hodnocení: