Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 23.11.2021 jsem zakoupila výrobek BL 1637 sada nerez nádobí 10 kusů Jumbo Goumet line.
výrobce Perlacasa s.r.o
Bidláky 837/20
63900 Brno IČ 29186366 DIČ CZ 29186366
Dne 31.1. 2022 jsem nádobí reklamovala.
Číslo reklamace 22RZ00196
Datum přijetí 03.02.2022
Datum ukončení 07.02.2022
Reklamace zamítnuta s odúvodněním že nevhodné zacházení . To jako že jsem v hrncích vařila ?
Agresivní čistící prostředky. Co jsou agresivní čistící prostředky a jak je poznat ?
Horká voda v myčce . Myčka má teplotu nejvíce 75 stupňů bod varu je 100 stupňů znamená že v hrncích nelze vařit ?
V návodu na použití na který se odkazuje jsem na svoje otázky odpověď nenašla.
Zákon říká, že projeví-li se vada v průběhu 6 měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla od počátku vadná.
.Ze zamítnutou reklamací nesouhlasím a prosím o vrácení peněz.
Prosím o prověření
Děkuji
S pozdravem
Jaroslava Tesaříková
sada nádobí nerez 10 ks Jumbo
vrácení peněz popřípadě vyměna
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle ustanovení § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud se ale vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti. Není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Pokud prodejce opak dostatečně neprokáže a svůj závěr odborně nepodloží a řádné vyřízení reklamace neprovede, máme za to, že spotřebitel může odstoupit od smlouvy pro nevyřízení reklamace řádně a včas, neboť jde o podstatné porušení smlouvy dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.