Společnost


EPHEMERA SOLITUDE ECOMMERCE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:220
Z toho za letošní rok:11
Stále v řešení:27
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#56091Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 8 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.03.2022, před 3 lety

Hana Ventová

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 10.10.2021 jsem objednala a zaplatila zimní bundu. 1.11.2021 jsem vyplnila České poště detaily celního řízení. Bunda dorazila 4.2. 2022. Délka doručení tedy ani náhodou neodpovídala 14ti dnům uváděným na stránkách.
To nejhorší však teprve nastalo - doručená bunda ani omylem nepřipomíná bundu z fotografie - jiný střih (spíše sportovní) jiné prošívání (úplně jiným směrem), jiná barva (matná, měla být lesklá), uvnitř není kožíšek. Podala jsem tedy reklamaci a žádala o vrácení peněz a informaci, jakým způsobem mám vrátit chybné zboží. Místo toho jsem obdržela email s tím, že reklamaci zamítají a pokud chci, mám se obrátit na jakousi firmu v Šanghaji. Na to jsem opět reagovala (19.2.), že nikoho dalšího kontaktovat nehodlám, že oni jsou prodejce zboží v Čechách a že trvám na vrácení peněz. To byla poslední komunikace, od té doby se mi nikdo neozývá.
Stránky nefungují, není možné dohledat ani kontaktní telefony, jako koncem roku.
Hana Ventová


Produkt

Dámská luxusní lesklá delší zimní bunda s kožíškem Lucy - L, Black Size: L, Color: Black 1 1 199 Kč


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz a informace, kam mám vrátit chybně zaslané zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2022 10:13, před 3 lety

Předně uvádíme, že společnost EPHEMERA SOLITUDE ECOMMERCE s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel nemusí v žádném případě odesílat zboží do Šanghaje (ať už na základě reklamace, či odstoupení).

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2022 15:41, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.