Společnost


Direct Parcel Distribution CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:64
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#56100Záhadné praktiky DPD depo České Budějovice.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 8 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.03.2022, před 3 lety

Jiří Mašek

Znění stížnosti

Na E-shopu jsem objednal zásilku s dobírkou - jiná možnost nebyla a doprava DPD + uložení na depu České Budějovice. Na stránkách DPD příslušného místa je uvedeno -PLATBA HOTOVĚ/KARTOU. Zásilka byla dopravena na místo určení a následně došla SMS zpráva a dodatek PLATBA HOTOVĚ. Následně jsem vyzvedl u bankomatu hotovost - papírové bankovky, zajel na depo DPD České Budějovice vyzvednout a zaplatit zásilku. Vše v pořádku do té doby, než na přepážce požadovala drobné kterými jsem nedisponoval. No nakonec mi vrátila s velkým mumláním - nevím co má proti důchodcům - o 8Kč méně než měla. Když jsem jí říkal že mi dluží, tak se smála a říkala že nemá drobné. Ani potvrzení o zaplacení se neobtěžovala vystavit. Při mém odchodu se dotyčná smála spolu s pokladní TAKTO VYDĚLÁVÁTE PENÍZE?
balík č. 13885005334875
doba návštěvy depa DPD Č. Budějovice: 1.března 2022 hod. 11.15
částku 1132,-Kč placeno částkou 1500,- Kč a vráceno 360,- Kč
Jsem vyučen v obchodě, ale okrádat zákazníky, tak to byl vyhazov.


Požadované řešení

Buď vyhazov, nebo finanční postih


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2022 10:27, před 3 lety

Obecně je zpravidla nutné se se stížností na chování zaměstnanců obrátit na jejich nadřízené. V tomto případě jde však o porušení nejen interního kodexu, ale i právních předpisů.

Vzhledem k tomu, že podnikatel zadržuje peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (8 Kč), jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

V případě, že by podnikatel odmítl tuto částku vrátit je možné podnikatele vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2022 15:42, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.