Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 30.08.2019 jsme zakoupili zboží, a to vinyl(podlahovou krytinu) v hodnotě 105 696Kč. Podlaha byla položena soukromým řemeslníkem, který použil velmi kvalitní lepidlo a také podlahu válcoval, což podle jeho názoru, pokud je vinyl kvalitní, za což nám prodejce ručil, válcovat se nemusí, vinyl tzv"kopíruje" podlahu. Prodejci byl několikrát sdělen fakt, že se vinyl neustále odlepuje (konkrétně hlavně rohy), byl i několikrát vyzván k osobní kontrole, to však vedoucí prodejny v Zábřehu na Moravě, pan Polišcuk, odmítl. Několikrát došlo k případu, že se mi děti o podlahu pořezaly, jelikož mám dvě batolata. Prodejce se od reklamace distancuje, jelikož prý je chyba na straně pokládky a né materiálu. Na radu z poradny dTestu, jsem tedy využila zbylý, nepoložený vinyl a reklamovala jsem ho, zboží mi bylo dne 23.04.2021 vyměněno, což dle poradce dTestu tzv. uznává vadu zboží. Manžel do dnešního dne chodí a svépomocí podlahu dolepuje, aby nedocházelo k úrazu. Zboží bylo také nafocené z prodejny v Šumperku, kde je patrná deformace zboží, na náš dotaz, zda je to normální, nám paní prodavačka sdělila, že je to z toho důvodu, že mají zboží vystavené v blízkosti okna a na podlahu svítí.... což osobně neberu jako argument, slunce svítí i nám do oken, jako každému a podlaha by na to reagovat neměla. Zkoušíme tedy tuhle mimosoudní cestu, v opačném případě využijeme cestu soudní, kde budeme nárokovat po prodejci i veškeré soudní náklady, včetně poplatků za znalecké posudky.
Vinyl: Vitro LH LH8008
Kompenzace ve formě slevy ze zboží nebo kompletní výměnu za nové včetně pokládky.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Obecně existují v teorii dva protichůdné názory. První, který zastáváme i my, zjednodušeně řečeno tvrdí, že pokud zákon neříká „od prvního převzetí“ věci, je nutné vztáhnout toto pravidlo na každé převzetí nové věci. Dvouletá záruční lhůta se tedy v tomto pojetí přerušuje. Upřednostnění výkladu zákona, který je pro spotřebitele nejpříznivější, je v souladu s judikaturou Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16). Protože doposud neexistuje závazná judikatura vyšších soudů dopadající přímo na tuto problematiku (výše citovaná judikatura Ústavního soudu ČR se vyjadřuje pouze k interpretačním pravidlům, nikoliv k zákonné záruční lhůtě), je vhodné upozornit, že tento názor není jediný možný. Je totiž pravdou, že část odborné veřejnosti má za to, že uplatněním nároků z vadného plnění v rámci reklamačního řízení se zákonná záruční doba staví, nikoli přerušuje. Tento závěr dovozují někteří autoři z § 1922 odst. 2 občanského zákoníku. To znamená, že zákonná záruční doba se zastaví v momentě, kdy byla spotřebitelem v rámci reklamačního řízení uplatněna práva z vadného plnění, přičemž reklamace byla přijata. To má za následek zejm. to, že po vrácení výrobku z reklamačního řízení běží zákonná záruční doba nikoliv znovu od počátku, ale od momentu, kdy skončila – tedy od momentu uplatnění práva z vadného plnění.
Kloníme se k první z výše dvou uvedených variant, nicméně upozorňujeme, že jde o otázku spornou a doposud nevyjasněnou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.