Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
dnes jsem si v mobilní aplikaci George všimnul, že mi společnost Avast strhla peníze z BÚ. Nejednalo se o malou částku (1690,00 Kč).
Hned jsem tedy kontaktoval podporu banky, kde jsem nahlásil platbu apod. Po zablokování karty mi operátorka sdělila, že se společnost snaží strhnou peníze už zhruba rok několikrát měsíčně. Banka ji to ale nedovolila.
Když jsem se toto dozvěděl, tak jsem projel výpis z BÚ a všiml si, že mi AVAST už v minulosti peníze strhnul. Strhnul mi konkrétně 220,44 Kč a to 9. 3. 2021. Platbu jsem dal dnes reklamovat. Na Avast podporu jsem již napsal, avšak zde chtěli vyplnit číslo objednávky, které já nemám. Do e-mailu mi žádné potvrzení objednávky nepřišlo.
Rád bych dodal, že služby od Avastu nevyužívám, ani jsem v minulosti žádné služby nezakupoval.
Avast, neoprávněně strhnutá platba
Vrácení celkové stržené částky (1910,44 Kč).
|
Tweet |
V případě, že si podnikatel nechává zasílat (případně strhávat) platby, musí k tomu mít právní důvod. Pokud by takový důvod neměl, jednalo by se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Zablokování plateb jako takové nemusí být řešením - pokud by závazek existoval, měl by podnikatel právo na tyto platby a jejich neplacením by nemusel být závazek ukončen, ale spotřebiteli by "naskakovaly" dluhy vůči společnosti.
Doporučujeme tedy preventivně smlouvu vypovědět - tím nedojde k uznání nároku společnosti a zároveň dojde (po uplynutí výpovědní doby) k ukončení závazku. V průběhu výpovědní doby jsou strany stále povinny plnit - spotřebitel musí platit a podnikatel musí dodávat obsah, ke kterému se zavázal.
Závěrem dodáváme, že společnost by měla mít přístup k údajné objednávce i na základě čísla účtu spotřebitele - není tedy potřeba číslo objednávky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.