Společnost


Avast Software s.r.o.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#56108Neoprávněně stržené peníze z BÚ bez podepsání smlouvy, či objednání jakékoliv služby. AVAST

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 7 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.03.2022, před 3 lety

Jiří Dvořák

Znění stížnosti

Dobrý den,

dnes jsem si v mobilní aplikaci George všimnul, že mi společnost Avast strhla peníze z BÚ. Nejednalo se o malou částku (1690,00 Kč).
Hned jsem tedy kontaktoval podporu banky, kde jsem nahlásil platbu apod. Po zablokování karty mi operátorka sdělila, že se společnost snaží strhnou peníze už zhruba rok několikrát měsíčně. Banka ji to ale nedovolila.
Když jsem se toto dozvěděl, tak jsem projel výpis z BÚ a všiml si, že mi AVAST už v minulosti peníze strhnul. Strhnul mi konkrétně 220,44 Kč a to 9. 3. 2021. Platbu jsem dal dnes reklamovat. Na Avast podporu jsem již napsal, avšak zde chtěli vyplnit číslo objednávky, které já nemám. Do e-mailu mi žádné potvrzení objednávky nepřišlo.
Rád bych dodal, že služby od Avastu nevyužívám, ani jsem v minulosti žádné služby nezakupoval.


Produkt

Avast, neoprávněně strhnutá platba


Požadované řešení

Vrácení celkové stržené částky (1910,44 Kč).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2022 11:20, před 3 lety

V případě, že si podnikatel nechává zasílat (případně strhávat) platby, musí k tomu mít právní důvod. Pokud by takový důvod neměl, jednalo by se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Zablokování plateb jako takové nemusí být řešením - pokud by závazek existoval, měl by podnikatel právo na tyto platby a jejich neplacením by nemusel být závazek ukončen, ale spotřebiteli by "naskakovaly" dluhy vůči společnosti.

Doporučujeme tedy preventivně smlouvu vypovědět - tím nedojde k uznání nároku společnosti a zároveň dojde (po uplynutí výpovědní doby) k ukončení závazku. V průběhu výpovědní doby jsou strany stále povinny plnit - spotřebitel musí platit a podnikatel musí dodávat obsah, ke kterému se zavázal.

Závěrem dodáváme, že společnost by měla mít přístup k údajné objednávce i na základě čísla účtu spotřebitele - není tedy potřeba číslo objednávky.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2022 15:52, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.