Společnost


TOSPUR, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#56115Nevyřešená reklamace cca 3 měs.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 7 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.03.2022, před 3 lety

Andrej Pachomov

Znění stížnosti

V září 2021 jsem u firmy Tospur s.r.o. objednal výměnu skel. Dne 03.09.2021 jsem proplatil zálohovou fakturu a dne 14.12.2021 mi technici firmy Tospur s.r.o. provedli práce po výměně oken a z mé strany byla v hotovosti uhrazená zbývající částka.
Druhého dne jsem všiml několik defektů zasklívacích lišt a žaluzii a ihned jsem sepsal reklamaci a obratem obdržel potvrzeni o její přijetí.
Během 30-denní lhůty se mi ale nikdo neozval. Po její uplynuti jsem bezprostředně kontaktoval vedení firmy Tospur s.r.o. a po upozornění na nedodrženi Zákonem dané lhůty mi technici firmy učinili pokus o výměnu vadných zasklívacích lišt. Nicméně, problém vyřešen nebyl a na základě toho byl mi předán reklamační protokol se záznamem o nezdařené reklamaci a příslibem, že se to vyřeší. Následně se mi ale nikdo neozval a po cca 3 měsících reklamace není vyřešená a z oken fouká.


Produkt

Defektní zasklívací lišty


Požadované řešení

Oprava nebo výměna zasklívacích lišt


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2022 12:39, před 3 lety

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo (§ 2587 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase, zároveň je odpovědný za vady provedeného díla. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o dílo platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě (§ 2158 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Pokud dílo nemá vlastnosti, které si strany ujednaly, nebo nemůže-li dílo pro své vady sloužit plně ke svému účelu, může spotřebitel provedení díla reklamovat. V rámci uplatněné reklamace může spotřebitel požadovat bezplatnou opravu díla, a není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Vedle těchto nároků může požadovat i přiměřenou slevu z ceny za dílo.

Reklamace musí být řádně vyřízena zásadně do třiceti dní od jejího uplatnění. Nestane-li se tak, jde o podstatné porušení smluvní povinnosti a spotřebitel může od smlouvy odstoupit (§ 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele a § 2002 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li zhotovitel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že zhotovitel nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné ho vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2022 15:57, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.