Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#56116Poskytování klamných informací při sjednávání služeb od O2

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 19 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.03.2022, před 3 lety

Ludmila Zalužanská

Znění stížnosti

Při sjednávání služby mobilního pausálu / na prodejně O2/, připojení internetu/sjednáno v místě bydliště/ jsem byla v obou případech pracovníky O2 informována o tom, že pokud mám záznam v registru, musím uhradit tzn. depozit/1000 Kč na paušál, 2000 Kč na internet/ na dobu tři měsíce, pak mi, pokud budu mít platby v pořádku bude po třech měsících vrácen. Mobilní paušál jsem uzavírala začátkem března 2021.internet v měsíci srpnu 2021. K internetu jsem si musela zakoupit modem za cca 4500, které splácím v měsíčních splátkách. Exekuce mi skončila v měsíci květnu 2021, takže při sjednávání připojení internetu jsem již v exekuci nebyla. Platby probíhají v pořádku a včas. Na dotaz, kdy mi bude vrácen depozit, mi pracovník O2 odpověděl, že si o toto musím požádat. Na moji žádost, mi společnost O2 sdělila, že jsem v obchodních podmínkách podepsala, že tento depozit je dobu neurčitou, a že mi bude vrácen, až budou služby ukončeny. Při sjednání služby mi toto nebylo sděleno, a v žádném případě mi nebyly předloženy Obchodní podmínky, kde je tato informace, že depozit ve výši tři tisíce je na dobu neurčitou.


Produkt

Neoprávněné zadržování tzn. depozitu ve výši 3000 Kč. Depozit byl při sjednání služby dle pracovníků O2, sjednán na dobu tři měsíce, ne na dobu neurčitou.


Požadované řešení

Vrácení depozitní částky ve výši 3000 Kč, platby za využívanou službu jsou hrazeny včas a v termínu/ u služby mobilního tarifu, jsou platby hrazeny již rok v pořádku, platby za služby připojení internetu jsou hrazeny již sedm měsíců v pořádku a včas/. Doba tři měsíce, na kterou měl být vložen depozit již dávno vypršela.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2022 11:53, před 3 lety

Podle § 430 odst. 2 občanského zákoníku jednání zaměstnance zavazuje podnikatele, nejedná-li se o zjevný exces. V tomto případě se dle našeho názoru o zjevný exces nejedná a podnikatel je tak povinen dodržet, k čemu se zavázal. V tomto případě tedy k vrácení depozitu po 3 měsících řádných plateb.

Spotřebitel nicméně musí dokázat, že tento slib od podnikatele dostal - z tohoto důvodu doporučujeme spotřebitelům, aby četli smlouvy (včetně obchodních podmínek) pozorně a nepodepisovali dokumenty, se kterými se neseznámili.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.3.2022 13:33, před 3 lety

Hezký den,
skutečně v tomto případě je depozit vracen až po skončení smluvního vztahu a uhrazení poslední faktury.
Není možné jej nárokovat dříve.
Omlouváme se, pokud při zřízení služby byly poskytnuty jiné informace.
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2022 14:55, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.6.2022 16:54, před 3 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.