Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, píši za tatínka. Tatínek si u společnosti objednal kameru. Jelikož je už v důchodu a nerozumí tomu jak kameru nainstalovat, tak jsem poprosila kolegu v práci, který je IT technikem aby kameru zapojil. Bohužel, strávil hodiny nad tím, jak to vůbec spárovat. Nešlo to ani přes telefon, ani přes wifi. Poslal tedy zboží zpět k reklamaci, kde mu následně sdělili, že je kamera v pořádku a jde spárovat se vším. Kameru tedy zaslali zpět. Jelikož si tedy otec myslel, že to první technik neuměl, zavolal si pána, který má firmu a instalováním kamer se zabývá a živí. Jenže, pan technik nad tím také strávil hodiny, dokonce tři dny. Pokoušel se dovolat na jejich infolinku(několikrát),bez šance. Je to pouze nějaký automat. Tak jme jim tedy napsali email, že kamera nejde spárovat ani dalším IT technikem a že máme podezření že se jedná o atrapu. Následovalo několik výměnných emailů. Pořád chtěli aby jim náš technik zaslal odborné vyjádření. Jenže jak se odborně vyjádřit, že to prostě nejde spárovat. Podotýkám, že emaily ze strany firmy byly dost uštěpačné. Kameru jsme vrátili i s vyjádřením a opět ta samá písnička. Posílají zpět a ještě naúčtovali poplatek za dopravu. Kameru nechceme, opravdu nejde, je to něco jako dětská hračka. Tatínek je v důchodu a moc peněz mu nezbývá. Děkuji za Vaši reakci.Šimková
kamera
Vrácení peněz
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.