Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jde o servisní č. zakázek 1706195, 1719068 a 1736482 týkající se stále totožného přístroje Sony Xperia Z1 Compact - D5503, EMEI 353888061276805 zakoupeného v kamenné prodejně Mobil Pohotovost, Nádražní, Praha dne 31/7/2014 za 10 190,- CZK. Přístroj vykazuje od zakoupení potíže s připojením wi-fi. Přestože je wi-fi připojení ikonou na displeji telefonu zobrazováno, data se nestahují. Při restartu přístroje se data jednorázově stáhnou, dále již ale proces neprobíhá a problém se tím nevyřešil. Toto přetrvává i po obnovení továrního nastavení. Opakovaně provádím v prostorách různých wi-fi sítí jednoduchý test - náhradní telefon přijme testovací maily a jiné IM zprávy, reklamovaný model nikoliv. 4. reklamace byla provedena přímo u daného servisu se stejným vyjádřením bez uvedení typu testování. Žádám o odstoupení od kupní smlouvy, přístroj nemohu již půlroku používat, reklamovaná funkcionalita patří mezi základní vybavení. Jednání servisu navíc vnímám také jako poškozování dobrého jména společnosti Sony. Zvažuji vstup do občanskoprávního sporu, jelikož se cítím opravdu poškozená. Děkuji za přehodnocení i podrobnější vyjádření k problému.
Sony Xperia Z1 Compact - D5503, EMEI 353888061276805
Přehodnocení reklamace, aby bylo možné odstoupení od kupní smlouvy.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě, nikoli obsahovat obecná tvrzení. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Odůvodnění zamítnutí reklamace musí být vystaveno písemně.
Pokud prodávající neprovede důkaz opaku, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, má právo na řádné vyřízení reklamace a úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz. Prodávajícího na tuto skutečnost doporučujeme upozornit, protože on je odpovědný za řádné vyřízení reklamace a pokud posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, bude to on, kdo bude povinen k úhradě znalečného.
Spotřebitel by měl primárně nárok na dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.