Společnost


MOBIL POHOTOVOST GSM s.r.o.

Počet nahlášených stížností:56
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

88%
12%
Toto skore je založeno na 9 stížnostech.

#5613Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 26 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.01.2015, před 10 lety

Lucia Heverová

Znění stížnosti

Jde o servisní č. zakázek 1706195, 1719068 a 1736482 týkající se stále totožného přístroje Sony Xperia Z1 Compact - D5503, EMEI 353888061276805 zakoupeného v kamenné prodejně Mobil Pohotovost, Nádražní, Praha dne 31/7/2014 za 10 190,- CZK. Přístroj vykazuje od zakoupení potíže s připojením wi-fi. Přestože je wi-fi připojení ikonou na displeji telefonu zobrazováno, data se nestahují. Při restartu přístroje se data jednorázově stáhnou, dále již ale proces neprobíhá a problém se tím nevyřešil. Toto přetrvává i po obnovení továrního nastavení. Opakovaně provádím v prostorách různých wi-fi sítí jednoduchý test - náhradní telefon přijme testovací maily a jiné IM zprávy, reklamovaný model nikoliv. 4. reklamace byla provedena přímo u daného servisu se stejným vyjádřením bez uvedení typu testování. Žádám o odstoupení od kupní smlouvy, přístroj nemohu již půlroku používat, reklamovaná funkcionalita patří mezi základní vybavení. Jednání servisu navíc vnímám také jako poškozování dobrého jména společnosti Sony. Zvažuji vstup do občanskoprávního sporu, jelikož se cítím opravdu poškozená. Děkuji za přehodnocení i podrobnější vyjádření k problému.


Produkt

Sony Xperia Z1 Compact - D5503, EMEI 353888061276805


Požadované řešení

Přehodnocení reklamace, aby bylo možné odstoupení od kupní smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.2.2015 18:28, před 10 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě, nikoli obsahovat obecná tvrzení. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Odůvodnění zamítnutí reklamace musí být vystaveno písemně.

Pokud prodávající neprovede důkaz opaku, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, má právo na řádné vyřízení reklamace a úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz. Prodávajícího na tuto skutečnost doporučujeme upozornit, protože on je odpovědný za řádné vyřízení reklamace a pokud posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, bude to on, kdo bude povinen k úhradě znalečného.

Spotřebitel by měl primárně nárok na dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.7.2015 13:32, před 10 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.