Společnost


ARMEX ENERGY a.s.

Počet nahlášených stížností:16
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#56148Nedodržení smluv s garantovanou cenou na 24M

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 6 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
04.03.2022, před 3 lety

Tomáš Kozubík

Znění stížnosti

Firma AE se od 11/2021 rozhodla (dle jejich změny VOP) nedoržovat platnou smlouvu (vyjádření právníka i ERÚ), kterou mám uzavřenu na dobu 1.1.2021 - 31.12.2022 s fixní cenou 565Kč/MWh bez DPH (plyn) a 1290Kč/MWh bez DPH (elektřina). Přes můj nesouhlas se změnou si AE jede dle svého a na mé námitky reaguje předpřipravenými maily. Co se týče jediného telefonického kontaktu, tak na ten se mi od půlky prosince nepodařilo dovolat ani jednou.
Od ledna mi (i bez předchozího vyúčtování) navýšíli zálohy (PLYN cca 3,5x a ELE cca 2x), což vůbec neodpovídá nastavené smlouvě.
Mám nastaveny platby, tak jak odpovídají poslednímu vyúčtováním.
Poslední kapkou byl nyní v pondělí (28.2.) doporučený dopis ve schránce (bez mého převzetí, první termín doručení), ve kterém mi hrozili předsoudní upomínkou a demontáží plynoměru (mám doma osmileté dítě).


Produkt

593 P DO FIX TGI 24M INDIVIDUAL, 094 E FIX TGI 24M INDIVIDUAL NN-D (fix.ceny v popisu)


Požadované řešení

Žádám dodržení smlouvy a cen v nich sjednaných do konce platnosti této smlouvy a také řádné vyúčtování (plyn dorazí do 14 dní, tak jsem zvědavý).
ARMEX ENERGY musí dodržet a není oprávněna jednostranně cenu elektřiny a plynu zvýšit, neboť ustanovení § 1759 občanského zákoníku stanoví, že smlouva strany zavazuje a že ji lze změnit nebo zrušit jen se souhlasem všech stran, anebo z jiných zákonných důvodů.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2022 08:56, před 3 lety

Cenu za energie lze změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny ceny.

Pokud dodavatel přistoupí k druhé variantě a cenu mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny ceny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně ceny spotřebitele adresně včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Jednou z podmínek je také skutečnost, že jednostranně zvyšovaná cena nebyla sjednána jako fixovaná/garantovaná cena (tedy cena, kterou spotřebitel chápe na určité období jako neměnnou).

Sjednání fixace/garance ceny totiž z povahy věci vylučuje možnost jednostranné změny (v období, na které je tato garance sjednána). Pokud i přesto dojde k tomu, že dodavatel jednostranně zvýší cenu, je toto jednostranné zvýšení ceny neplatné, byť by se opíralo o ujednání (článek/bod) v obchodních podmínkách nebo v externím ceníku. Takové ujednání obchodních podmínek je totiž překvapivé, neboť poskytovatel energií po uzavření smlouvy (resp. dodatku) s garantovanou cenou de facto jednostranně prohlásil, že tato cena garantovaná není.

Neplatnost může spotřebitel namítat primárně vůči dodavateli, v případě neúspěchu vůči Energetickému regulačnímu úřadu nebo soudu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při Energetickém regulačním úřadu ("ERÚ"). Více informací k mimosoudnímu řešení sporů u ERÚ je možné zjistit na stránkách úřadu: https://www.eru.cz/cs/mimosoudni-reseni-sporu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2022 16:17, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.