Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,
dobré by bylo říct, že jsem u společnosti Epet neměl dosud žádný problém. Dnes jsem si bohužel potvrdil, že je to tím, že jsem s nimi nemusel cokoliv řešit. 16.2 jsem obdržel vyúčtování plynu, na kterém mi bylo sděleno, že mám přeplatek 5222,- a že mi bude vrácen převodem na účet do data splatnosti 2.3.22.
Dnes je 4.3. a přeplatek stále nikde, a tak jsem zavolal na infolinku, kde je problém. Paní operátorka mi sdělila, že mi nic neposlali z důvodu, že jsem posílal část roku zálohu 2000,- místo 2100,- a z tohoto důvodu jim systém vyhodnotil, že mi nic nakonec nepošlou :-D. Pravda je taková, že jsem od začátku platil 2000,- podle platebního kalendáře a v polovině roku 2021 mi poslali emailem informaci kde bylo navýšení na 2100,-. Já jsem tento email přehlédl, a tak jsem platil zbytek roku těch původně předepsaných 2000,-. Ale proboha, je to záloha!!! Neplatím každý měsíc platbu za svoji skutečnou spotřebu!! A záloha 2000,- mi v pohodě pokryla mou spotřebu a ještě mám přeplatek, tak co řešíme? Paní mi přišla trošku mimo a stále tvrdila, že tím, že jsem platil každý měsíc o 100,- méně, tak si museli tu 100,- strhnout následující měsíc. To všechno, ale mám v tom vyúčtování zohledněno (i tu sníženou zálohu o 100,-) proto nějaký vyúčtování existuje, aby klient věděl, kolik propálil a kolik peněz tam neposílal. Nakonec po dlouhém vysvětlování, mi paní řekla, že to teda přepočítají a pošlou mi to teda na účet bez těch 100,- těch cca 7 měsíců :-D, tak to už jsem vážně vybouchl!!!! Píši znova, ve vyúčtování jsou ty moje zálohy (o 100,- snížený ) přesně uvedený. Pokud odečtu ze součtu záloh za celý rok svojí spotřebu, zjistím, jaký mám přeplatek za to zaúčtovací období (logicky). A oni mi teď z předepsané zalohy chtějí odečíst ty peníze z mého přeplatku, které v tom vyúčtování už chybí. A největší vrchol diletanství je, že to zákazníkovi nedají ani vědět!!!!!
Budu moct rád za případnou reakci.
S pozdravem Martin Svátek
Dodávka plynu
Přeplatek by měl být vrácen v plné výši, přesně, jak je uvedeno ve vyúčtování. Jelikož je už několik dní po splatnosti, tak co nejdříve.
|
Tweet |
V případě, že na základě smlouvy o dodávkách energií vznikne přeplatek, má podnikatel energií povinnost přeplatek vrátit spotřebiteli, pokud si strany nesjednaly něco jiného. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
V případě nevyřešení sporu smírnou cestou se může spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, jenž je orgánem příslušným k mimosoudnímu řešení sporů mezi dodavateli energii a spotřebiteli. V případě další právní konzultace se lze obrátit i na naši poradnu na čísle 299 149 009, kde bude spotřebiteli v případě potřeby poskytnut bezplatný právní servis.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.