Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupeny 2 vstupenky na portálu Ticketlive (dále TL) dne 14.2.2020 v ceně 3000,- Kč. Po "covidovém" zrušení akce bylo dne 10.3.2020 oznámeno, že intenzivně pracují na dalším postupu a stanoví náhradní termín nebo refundují vstupné. Dne 24.3. potvrdila TL definitivní zrušení s tím, že bude stanoven postup vrácení peněz. Již 14.4.2020 jsem na základě získaných informací o TL žádal o bezodkladné vrácení dlužné částky za neposkytnuté plnění. Nato (15.4.) TL sdělila, že předpokládá přesun na leden 2021 a o vrácení vstupného již nepadla žádná zmínka. Vyplacení jsem opakovaně urgoval 26., 29.6.2020, 4.10.2021 a 4.3.2022. V roce 2021 se vytratila celá záležitost i z podkladů TL. Reakce byla vždy stejná: Ignorace, svalování odpovědnosti a typické výmluvy dlužníků. Dva roky existence tohoto dluhu je neúnosná arogance. Jako penzista nehodlám nečinně přihlížet zneužívání krizových situací, vždyť nyní by jistě tyto prostředky mohli pomoci jinde. A tak to i učiním.
viz výše
Vrácení částky 3000.- Kč
|
Tweet |
Pokud byl z důvodu pandemie COVID-19 zrušen koncert před 13. květnem 2020, má pořadatel dané kulturní akce povinnost vydat spotřebiteli peněžní prostředky. Pořadatel kulturní akce nemá možnost vnutit spotřebiteli bez jeho souhlasu voucher.
Zákon č. 247/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na oblast kulturních akcí, se na danou problematiku neuplatní. Byl totiž přijat až 13. května 2020, a proto se uplatní jen na kulturní akce s plánovaným datem pořádání v termínu od 13. května 2020 do 30. září 2021. Kulturní akce zmíněná ve stížnosti přitom byla zrušena už v březnu roku 2020.
Jelikož je pořadatel kulturní akce ve výrazném prodlení, může spotřebitel využít zaslání tzv. předžalobní výzvy. Ta nezavazuje k podání žaloby, má však pro spotřebitele příznivé následky v případě, kdy se rozhodne spor řešit soudní cestou. Více o předžalobní výzvě najdete na https://www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Jelikož jde podle našeho názoru o příklad neoprávněného zadržování peněžních prostředků (dle toho, jak je případ popsán spotřebitelem), je rovněž na zvážení spotřebitele, zda neoslovit advokáta (www.dtest.cz/advokati) a nepodniknout v celé věci právně relevantní kroky i jeho prostřednictvím (podání žaloby k civilnímu soudu). Nejde totiž o malé částky.
Kromě částky samotné lze žádat i zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost (kromě výše uvedené soudní moderace) obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, bohužel změny termínů či způsoby refundace nespadají do našich kompetencí, jelikož nejsme pořadatel události. My jsme oprávněni vracet vstupné uhrazené Zákazníkem výhradně ve výši a za stanovených podmínek na základě příkazu Pořadatele, pokud k tomuto účelu Pořadatel poskytne odpovídající finanční prostředky. Není-li tento pokyn k vracení vstupného ze strany Pořadatele udělen, musí Zákazníci uplatňovat své nároky ze Smlouvy o účasti na akci přímo vůči Pořadateli.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Vyjádření o odpovědnosti pořadatele zastírá skutečnost, že jako zákazník jsem hradil vstupenky společnosti TL a že až poté na vstupenkách byla uvedena "miniaturizovaná" poznámka: Ve prospěch pořadatele II&ME LTD a všeobecné podmínky. Pořadatel byl nekontaktní a na opakovanou výzvu o poskytnutí funkčního kontaktu spol. LT již nereagovala (ač se ve svých vyjádřeních neustále oháněla, že věc s pořadatelem intenzivně řeší). Stále tak platí, že TL je minimálně spoluodpovědná za zadržování uhrazené částky 3000,- Kč a to již po dobu více než dvou let!
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla na vyjádření spotřebitele reagovat.
Společnost ve svých obchodních podmínkách uvádí, že je zprostředkovatelem. Svůj nárok tak (v souladu s těmito podmínkami - bod 3.3) musí spotřebitel uplatnit u pořadatele akce. Kontakt na pořadatele je uveden na zaslaných vstupenkách - ideální je kontaktovat pořadatele doporučeným dopisem, kde ho spotřebitel vyzve k plnění.
Protože akce byla zrušena před 13. 5. 2020 nevztahuje se na pořadatele ochranná doba. Spotřebiteli tak mělo být vráceno bezodkladně. Protože tak učiněno nebylo, může mít spotřebitel nárok i na úroky z prodlení, nicméně prvně je vhodné pořadatele k plnění vyzvat.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.