Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#5617Nedoručení balíčku a vrácení odesílateli

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

17 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.01.2015, před 10 lety

Kateřina Mikulicová

Znění stížnosti

Očekávala jsem balíček tak dlouho, až mi odesílatelka napsala, že se jí balíček vrátil s tím, že na uvedené adrese nebydlím. Poslala mi fotku balíčku, kde byla správná adresa, běžně mi sem pošta chodí, alespoň nechávají lístek ve schránce. Nemáme totiž zvonek a jména na schránce, nicméně to není povinnost. Pošta by měla nechat lístek na uvedené adrese. Na schránce máme jen cedulku, že tu nebydlí jistá paní, které sem stále chodily dopisy, žádné jiné jméno ale zmíněno nebylo, nechápu tedy, proč doručovatel usoudil, že zde také nebydlím.


Požadované řešení

Byla bych ráda kdyby česká pošta změnila svůj přístup k zákazníkům a také aby umožnila opětovně poslat balíček zcela zdarma, jelikož službu dodání balíčku nesplnila. Popřípadě vyplatit zpětně poštovné.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2015 10:20, před 10 lety

Poštovní zásilku, jejíž přijetí příjemce nepotvrzuje a jejímž adresátem je fyzická osoba, podnik vloží v místě určeném v poštovní adrese do domovní schránky adresáta. Za domovní schránku adresáta se považuje
a) schránka, která je označena jménem a příjmením adresáta;
b) není-li v místě schránka podle písmene a), schránka, která je označena příjmením shodným s příjmením adresáta;
c) není-li v místě ani schránka podle písmene b), schránka, u níž lze s ohledem na okolnosti
předpokládat, že ji zřídil adresát.

Poštovní zásilku, jejíž převzetí adresát potvrzuje a jejímž adresátem je fyzická osoba, podnik vydá v místě určeném v poštovní adrese
a) fyzické osobě, která způsobem podle čl. 23 odst. 1 prokáže, že je adresátem, a která převzetí poštovní zásilky potvrdí svým podpisem, nebo
b) fyzické osobě, která se zdržuje v bytě, kanceláři, provozovně nebo jiné uzavřené prostoře označené jménem a příjmením adresáta nebo příjmením shodným s příjmením adresáta a která převzetí poštovní zásilky potvrdí svým podpisem.

Nebyl-li pokus o dodání poštovní zásilky s poštovní adresou některým ze způsobů uvedených v poštovních podmínkách úspěšný, nebo nebyl-li takový pokus z rozhodnutí podniku učiněn, podnik poštovní zásilku uloží. Adresátovi některým ze způsobů uvedených v prvním odstavci (vložení do poštovní schránky dle písm. a), b) a c) předá písemnou výzvu, aby si poštovní zásilku vyzvedl v určené lhůtě u stanovené pošty. Nelze-li výzvu podle předchozí věty adresátovi tímto způsobem předat, přičemž odesílatel použil zvláštní obálku podle čl. 17 odst. 4 (dodejka), jejíž součástí je vlastní výzva, podnik vlastní výzvu zanechá v místě dodání.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou. Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.