Společnost


Maggioni Design s.r.o.

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#56179Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 24 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
06.03.2022, před 3 lety

Šárka Hoppová

Znění stížnosti

Na stránkách EU-Nábytek jsem si koupila v listopadu postel. Rozbalila jsem ji po měsíci,protože jsem v bytě nebydlela,cca po 3 týdnech jsem zjistila, že deska postele je prasklá, do té doby jsem do úložného prostoru schovávala peřiny a nebylo nic vidět. Dostala jsem odpověď, že na takovém místě jsem si musela postel poškodit sama a reklamace s odkazem na §2161 odst. 2 jsem neuspěla, prý není můj případ, je to jen na skryté vady.Potel mi opraví, ale na moje náklady.Chtěla jsem se domluvit, ale nemají číslo na reklamace, proto řeším jen přes jejich portál. Postel cca za 19.000,- Kč si nebudu vědomě ničit, na posteli spím sama, tak se nemohla přetížit.


Produkt

kontinentální postel Boxspring Lucie šedá 180 x 200 cm


Požadované řešení

Chtěla jsem postel vyměnit za novou nepoškozenou.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2022 10:23, před 3 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Jestliže byl vadný materiál, domníváme se, že znalecký posudek by měl vyjít kladně pro spotřebitele. Jestliže ale došlo k poškození např. při převozu, bude pro spotřebitele těžší tuto skutečnost dokázat. V návaznosti na to doporučujeme spotřebitelům řádně kontrolovat doručené zboží co nejdříve po převzetí, aby předešli zbytečným sporům.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.3.2022 10:39, před 3 lety

Dobrý den,

klientce byla postel dodána 2.11.2021
Při převzetí má každý klient možnost si zboží řádně zkontrolovat. Pokud tak neučiní dle obchodních podmínek má dále možnost reklamovat viditelné poškození do 3 dnů od převzetí.
Reklamace na danou objednávku byla učiněna dne 1.2.2022 tedy 3 měsíce od převzetí.
V reklamaci klienta uvádí prasklou, nosnou desku. Je technicky a konstrukčně téměř nemožné aby deska v takovém to místě sama od sebe praskla, popřípadě při kontrole tato vada nebyla odhalena, jelikož se nejedná o skrytou vadu ale o místo které je běžně viditelné.

S pozdravem

EU nábytek


Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.4.2022 14:34, před 3 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření. Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.5.2022 23:45, před 3 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.