Společnost


MAXMAX.cz, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#56180Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 6 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.03.2022, před 3 lety

Zuzana Petříková

Znění stížnosti

V únoru 2020 jsem zakoupila 2 dětské matrace Adria 180x80x11cm pěna/HR pěna. Jedna, na které ležela starší dcera, byla po krátké době proležená, reklamovala jsem jí a společnost jí celkem bez problémů vyměnila za jiný kus té samé matrace. Teď jsem zjistila, že ta nová je také proležená, ale jako opravdu hodně a nevrátí se do původního rozměru ani když se na ní 2 dny nespí. Tenhle stav je podle dcery už delší dobu (spí nahoře na palandě a převléká si ložní prádlo sama, tak jsem si nevšimla dřív). Nejde nadále používat a to mi po cca roce používání přijde jako velmi nekvalitní produkt. Podala jsem znovu reklamaci, ale bylo mi dopovězeno, že vada matrace se projeví do 3 měsíců od používání a toto je normální opotřebení. Odpověděla jsem jim, že s tím nesouhlasím, že není možné aby se matrace kupovala každý rok nová, ale ani po této urgenci mi reklamaci neuznali.


Produkt

ID99328:K.F dětské matrace Adria 180x80x11cm pěna/HR pěna


Požadované řešení

Chtěla bych vrátit peníze aspoň za tu jednu matraci, se kterou jsou velké problémy. Proležená je trošku i ta druhá, ale jelikož mladší dcera má dosud jen 20kg, tak to je proležené opravdu jen nepatrně.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2022 10:30, před 3 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2022 08:35, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.