Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Odeslal jsem výpověď smlouvy č.*** dne 14.1.2022 a odevzdal jsem zařízení 10.2.2022 v Brně Tesko a přišla mě emailem faktura na zúčtovací období 23.02.2022-22.03.2022 v plné výši za služby.Vše jsem poslal písemně na adresu společnosti Vodafonu,nic se neděje,zřejmě mě chtějí dát do neplatičů.Závěrem jsem poslal dopis doporučeně,kopie, odstoupení od smlouvy,předání zařízení a (podací lístek)z pošty.
Snažil jsem se dovolat na tel.linku,je ZBYTEČNÉ. Jaroslav Bláha.
Přehodnotit postup fakturace,když nemám Važe zřízení,jak můžu platit za službu,když nemám Vaše zařízení.
|
Tweet |
V uvedeném případě je nutno uvést, že mezi výpovědí smlouvy a odstoupením od smlouvy může být podstatný rozdíl.
V obou případech se jedná o jednostranné právní jednání vedoucí k zániku závazku - není tedy potřeba souhlas druhé strany (přestože je vhodné, aby strana potvrdila, že o skutečnosti byla informována). Podstatný rozdíl je ale v době, kdy dochází k zániku závazku. U odstoupení od smlouvy to zpravidla bývá ihned - spotřebitel tak nemusí po odstoupení nic dále platit (příp. jen uhradí dlužnou částku) a strany si vrátí, co si plnily.
Zde však půjde nejspíše o výpověď smlouvy, jak na začátku zmiňuje i spotřebitel. K té se zpravidla váže výpovědní doba - závazek pak nezaniká ihned, ale až po uplynutí této doby. Zároveň jsou v této době obě strany povinny si dále plnit. Spotřebitel tak musí nadále platit faktury a podnikatel mu musí poskytovat služby. Faktura za zúčtovací období 23. 2. 2022 - 22. 3. 2022 by tedy nemusela být omylem.
Nicméně vzhledem k tomu, že spotřebitel zařízení vrátil a pravděpodobně tak službu nemohl využívat, může po společnosti požadovat přiměřenou slevu služby. Jestliže ale výpovědní doba byla delší a spotřebitel zařízení odevzdal dříve než měl, nemusel by mít na tuto slevu (příp. odpuštění poplatku) právní nárok.
Spotřebiteli proto doporučujeme ověřit ve smlouvě, jak dlouho trvá výpovědní doba a případně částku rozporovat.
Vyúčtování je také možné reklamovat a to přímo u samotné společnosti (Vodafone).
V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunifkaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Dobrý den, pane Bláho, mrzí mě, pokud došlo k nedorozumění. Kvůli ochraně osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran. Pokud jste reklamaci již zaslal, kolegové Vám jistě co nejdříve odpoví, nejpozději v zákonné lhůtě 1 měsíce. Věřím, že se vše vyřeší k oboustranné spokojenosti. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Vše se vyjasnilo a jsem spokojen,jak s vyjádřením Vodfonu,děkuji Bláha