Počet nahlášených stížností: | 53 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Manžel M. Horáček měl u vás smlouvu č.5***1 na dodávku elektřiny. Po úmrtí jsem dědicem já, manželka. Notářka vám 21.2. zaslala výsledek dědického řízení. Já jsem zaslala č.mého účtu a nikdo se mi neozval. Žádám o vyplacení podpatku v co nejkratší době. Horáčková
Vyplácení přeplatku
|
Tweet |
V případě, že na základě smlouvy o dodávkách energií vznikne přeplatek, má podnikatel energií povinnost přeplatek vrátit spotřebiteli, pokud si strany nesjednaly něco jiného. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud podnikatel nereaguje na odstoupení od smlouvy či výpověď smlouvy spotřebitel má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad ("ERÚ"). Více informací k mimosoudnímu řešení sporů u ERÚ je možné zjistit na stránkách úřadu: https://www.eru.cz/cs/informacni-centrum
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.