Počet nahlášených stížností: | 214 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 27. 12. 2021 jsem prostřednictvím Internetu objednala pod č. 17344 el. ruční pilku zn. Brenchie, jako dárek pro manžela, který je vášnivým zahradníkem. Měl to být dárek k jeho narozeninám, které oslavil 11. 1. 2022 a hlavně pro ulehčení jarních prací s prořezávkou ovocných stromků. Po rozbalení dárku a zkompletování pilky jsme s politováním zjistili, že pilka je nefunkční a to patrně z důvodu špatného napaájecího zdroje-akumulátoru. Postupovali jsme proto v souladu s obč. zákoníkem a zboží včetně přiloženého dárku jsme v zákonné lhůtě dne 14. 1. 2022 odeslali zpět balíkem jako doporučenou zásilku se žádostí o zaslání funkčního nářadí. Bohužel do dnešního dne jsme na žádný z přiložených kontaktů neobdrželi žádnou zprávu. Informovali jsme se proto v recenzích společnosti a zjistili řadu negativních informací obdobného charakteru. Domníváme se že by se mohlo jednat o podvod, avšak vzhledem k tomu, že nemáme jakékoliv informace a společnost sídlí na druhém konci republiky zdá se nám přiznivé na negativa alespoń upozornit další spotřebuitele touto formou, popř. jako námět do některého z pořadů ČT jako jsou Černé ovce nebo jako podnět pro ČOI. Děkuji Cílková
fa č. 12115113, obj. 17344
Zaslat funkční zboží nebo vráceníé peněz
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr
Dobrý den,
omlouváme se za nepříjemnosti, všechny požadavky řešíme pečlivě ve prospěch zákazníka. Prosíme ozvěte se nám na email info@nakupdarek.cz, kde rádi vaší záležitost vyřešíme k vaší spokojenost. :)
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.