Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Dnes mi došla sms na kterou nelze reagovat a požadavkem uhradit 449 kč za dodané zboží, které mi nikdy nebylo jńejen doručeno, ale které jsem ani neobjednávala. Současně s tím došla vyhrůžka na zahajení vymáhání pohledávky neuhradím-li ji. text sms mám uložen a je tohoto znění : "Dobry den od spolecnosti Stander sp. z o.o. Do dnesniho dne jsme neobrzeli platbu za prijaty produkt ve vysi 449.0 Kc. Platbu, prosim, provedte neprodlene na cislo uctu 200008429/3060. Nezapomente uvest variabilni symbol (VS) 19764877. Dovolujeme si Vas upozornit, ze pokud nebude dluh uhrazen do 5 dnu, budou Vam v souladu s Obchodnimi podminkami pripocteny naklady na vymahani ve vysi 59. Zakaznicky servis 227191219" S touto společností jsem neuzavřela žádnou smlouvu a žádné zboží od nich neodebrala
nemohu uvést, když jsem nic neodebrala
vzhledem k množství stížností na tuto společnost se domnívám, že by měla být označena za podvodnou a mělo by s ní být řešeno
|
Tweet |
Doporučujeme spotřebitelce kontaktovat neprodleně společnost, nejlépe doporučeně s dodejkou na níže uvedené adrese a upozornit společnost na to, že žádná zásilka se zbožím nebyla doručena, a proto není povinna částku uvedenou na faktuře (upomínce) platit. Pokud by totiž společnost chtěla vymáhat částku soudní či mimosoudní cestou musela by prokázat, že smlouva byla uzavřena a že bylo platně sjednáno, že spotřebiteli bude pravidelně zasíláno konkrétní zboží o určité ceně, rovněž i to, že zboží bylo spotřebiteli skutečně doručeno.
Spotřebitel má právo od smlouvy sjednané na dálku (typicky přes internet či po telefonu) odstoupit bez udání důvodu, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů toto právo náleží i před převzetím zboží, proto v takovém případě lze bez zbytečného odkladu zaslat odstoupení od kupní smlouvy v písemné prokazatelné podobě. Doručením odstoupení se smlouva zruší a pak již není povinen spotřebitel zboží přebírat.
Doporučujeme spotřebiteli kontaktovat společnost Stander Sp. z.o.o., nejlépe doporučeně s dodejkou na uvedené adrese (Warszawa, Ursus, ul. Bodycha 87, 05-816 Reguły, Polsko) a odstoupit od smlouvy, popřípadě smlouvu vypovědět.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.