Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#56228Jídelní stůl + židle, nekompletní zásilka

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 9 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.03.2022, před 3 lety

michal široký

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 29.1.2022 jsem u OKAY objednal jídelní stůl a 6 židlí, vše na webu měli označeno jako skladem.
8.2.2022 přišel email od okay, že odeslali objednávku.
9.2.2022 přišel jeden balík přes GEIS. Na první pohled šlo vidět, že se jedná pouze o stůl bez židlí. Jelikož židle měli být v celku. Dopravci jsem sdělil, že to není všechno. Aby napsali do záznamu, že mi předávají pouze stůl. Bylo mi sděleno, že za ně je tohle kompletní a že tam je pouze 1 balík 1. Zásilku jsem tedy odmítl převzít.
Volal jsem na infolinku OKAY, ale byla obsazená. Napsal jsem tedy email na OKAY s touto informací a chtěl jsem potvrzení, že poslali pouze stůl a aby napsali případně dopravci, aby to doručil znovu nebo aby tu objednávku poslali znovu kompletní.
OKAY odpovědělo až 14.2.2022 jen s informací, že předali mou žádost na příslušné oddělení. Mezitim dopravce GEIS zásilku vrátil zpět.
25.2.2022 mi přišel e-mail, že odeslali objednávku.
28.2.2022 mi byly doručeny balíky, ve kterých byly pouze židle.
Psal jsem tedy na OKAY, kdy bude doručen i ten stůl. Bylo mi sděleno, že v polovině března.
8.3.2022 mi přišel e-mail o stornování objednávky.
Na podpoře OKAY mi bylo sděleno, že stůl nedoručí z důvodu, že ho nemohou dodat v požadovaném termínu.
Já jsem ale žádný termín nepožadoval. Termín polovina března si stanovili oni sami.
Na webu mají napsáno, že stůl mají skladem (více jak 10 kusů). Nicméně už je za cenu 5999 Kč místo 5279 Kč, která byla koncem ledna kdy jsem to objednal.
Volal jsem tedy znovu na podporu a oni mi jen sdělili že to bylo prostě stornované a že mi to prostě nedoručí. I přes to že jsem byl ochotný přístoupit na delší termín dodání.
Bylo mi drze řečeno, že když to chci, abych si to objednal znovu. Už ale za větší cenu.

Jedná se o toto zboží:
https://www.okay.cz/products/jidelni-stul-venus-rozkladaci-150-190x77x80


Společnost OKAY na svých webových stránkách tvrdí, že má židle i stůl skladem a má takto dlouhé doručovací termíny. Z čehož vyplývá, že to je pouze nekalá obchodní praktika a nemají to skladem.

Mohu po společnosti OKAY požadovat aby doručila stůl za cenu za kterou jsem ho v lednu objednal?
Případně mohu požadovat vrácení židlí? Jelikož mi jsou k ničemu bez stolu.


Produkt

Jídelní stůl Venus - rozkládací (150/190x77x80)


Požadované řešení

Doručení stolu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.3.2022 15:07, před 3 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky). Protože spotřebitel dle popisu neučinil nesouhlas s pozdním dodáním, měla by být společnost povinna dodat i nadále - zejména v případě, že zboží i nadále nabízí a je tedy k dispozici.

Zrušit (resp. stornovat) objednávku lze jen ze zákonných nebo smluvních důvodů. Zákonným důvodem může být například prodlení spotřebitele s úhradou platby za objednávku, případně jiné porušení smlouvy. Dle popisu spotřebitele k takovému porušení z jeho strany nedošlo. Domníváme se tak, že zákonné podmínky pro stornování objednávky prodávajícím nebyly naplněny.

Smluvní důvody mohou být různé - protože nemáme smlouvu k dispozici a neznáme tak ujednané podmínky, nemůžeme posoudit, zda byly naplněny smluvní podmínky pro stornování.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.3.2022 14:06, před 3 lety

Dobrý den,

zákazník zboží objednal samostatně, nikoliv jako set. Jak na webových stránkách, tak i v odeslané objednávce a jejím potvrzení informujeme, že, cituji: "... Pokud objednávka obsahuje více druhů zboží, budeme zasílat každou položku samostatně. ..." Spotřebitel byl tedy prokazatelně informován, že zboží bude doručováno samostatně. Přepravní společnosti standardně dle přepravních podmínek nemohou držet zásilku na depu déle než 7 dní, proto byla zásilka vrácena zpět na náš centrální sklad a následně stornována.
Vzhledem k výše uvedenému nárok na dodání zboží za původní cenu spotřebiteli nevzniká, jelikož nedošlo k pochybení ze strany naší společnosti nebo přepravce. Nicméně, vzhledem k faktu, že se jedná o našeho stálého zákazníka, jsme ochotni vyjít v rámci obchodních vztahů zákazníkovi s cenou výrobku vstříc, náklady na dodání nové objednávky ovšem nebudou snižovány. Podrobnosti sdělíme přímo zákazníkovi telefonicky.

Děkujeme za spolupráci.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.3.2022 16:31, před 3 lety

Děkujeme za vyjádření společnosti. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informovat o dalším vývoji stížnosti a věc případně při smírném řešení uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2022 21:06, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
18.4.2022 14:29, před 3 lety


michal široký

Hodnocení:

Komentář: Se společností jsme se nedomluvili.
Nabídli mi stejnou cenu za kterou jsem to kupoval, ale chtěli po mne uhradit dopravu, která je inzerována u produktu jako zdarma.
Navíc ten stůl je teď znovu ve stejné akci i s dopravou zdarma. Kdyby se to tedy objednalo třeba na jiné jméno, měl bych dopravu zdarma aniž bych platil dopravu.

Věta "Pokud objednávka obsahuje více druhů zboží, budeme zasílat každou položku samostatně. ..." sice byla uvedena v emailu u potvrzení objednávky, nicméně já jsem objednal stůl VENUS a k němu 6 židlí VENUS tj. jako set. Rozhodně by mne nenapadlo že to bude OKAY brát jako jiný druh zboží. Chtěl jsem to tedy po společnosti OKAY telefonicky potvrdit než zboží převezmu, že odeslali pouze stůl. Nicméně se jim nedalo dovolat na zákaznickou linku, když u mne byl přepravce. Přepravce jsem tedy poslal pryč a zboží (stůl) nepřevzal, jelikož dopravce nebyl ochotný a nechtěl do předávacího protokolu napsat, že předává pouze stůl bez židlí.

Největší podraz beru to, že mi bylo sděleno, že mi ten stůl doručí znovu, proto jsem převzal ty židle, které pak poslali bez stolu a jen mi napsali že zbytek objednávky stornovali. Kdyby mi sdělili rovnou že mi ten stůl už nedoručí, tak bych tu celou objednávku rovnou stornoval a židle nepřebíral.

Stůl jsem nakonec koupil u jiné společnosti a ještě za lepší cenu.

Jsem poučený a už u nich nic kupovat nebudu.

Rozhodně nedoporučuji u této společnosti něco nakupovat.