Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Nevracení penez
2 matrace Pontos (90/200/25cm)
*konkrétní datum kdy budou peníze odeslany
*Omluva
*Vrácení celé částky na účet(11 398kc)
|
Tweet |
Z popisu není jasné, z jakého důvodu bylo storno učiněno - tudíž nelze určit, do kdy musí podnikatel peníze spotřebiteli vrátit.
Obecně ale platí pravidlo, že peníze musí být vráceny bez zbytečného odkladu. V případě, že by podnikatel zadržoval peněžní prostředky spotřebitele delší dobu a bez právního důvodu, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení. V takovém případě je podnikatel povinen vrátit spotřebiteli (ochuzenému) finanční prostředky bezprostředně po výzvě - neučiní-li tak, ocitá se v prodlení. Následně může spotřebitel požadovat i zákonné úroky z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
storno bylo učiněno z technických důvodů. Jelikož se jedná o individuální zakázku, na kterou se vztahují jiná pravidla než pro e-shop (zákazník zakoupil zboží na prodejně), bylo zákazníkovi doporučeno se obrátit přímo na příslušnou pobočku, kde kupní smlouvu vytvářel.
Děkujeme za pochopení a spolupráci.
Tým OKAY.
Děkujeme za reakci, stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost se ke stížnosti vyjádřit. Prosíme, aby tak učinil neprodleně poté, co mu bude na pobočce prodávajícího vyhověno a se svým vyjádřením případně stížnost uzavřel (pokud se tak stane).
Dobrý den.
1)zboží jsem skutečně zaplatila na prodejně,ale zboží bylo z eshopu...takže absolutně nechápu vaše vyjádření o *individuální zakázce*
2)stornovala jsem zakázku já(žádné technické důvody)
3)obrátila jsem se na pobočku(Liberec Severka)již 22.2.2022,kde mě prodavačka ujistila a řekla,že penize *by měli být*na úctě do 14-ti dnů.Bohuzel nic.Po uplynulé 14-ti denní zákonné lhůty,jsem v pátek 11.3.2022 opět volala s touto prodavačkou,která mi sdělila,že to v centrále asi *podělali*.že mi do dvou 2h zavolá a řekne co s tím...bohužel nic,už nezavolala,nikdo mi na prodejně tel nebere a na můj e-mail nikdo neodpovida.Jedine co chci je opravdu pouze vrátít peníze a mít klid.Bohuzel nikdo nekomunikuje a opět nic nevím o svých penězích....Jak dál?policie nebo soud??
Žádáme spotřebitele o sdělení, zda mu již byly finanční prostředky za stornování zakázky vráceny.
Pokud bylo zboží zakoupeno distančním způsobem a smlouva byla uzavřena přes e-shop, spotřebitel má nárok na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží, a to za předpokladu, že zakoupené zboží nespadá pod jednu z výjimek uvedených v § 1837 občanského zákoníku. Spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu například od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky nebo o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu.
Pokud přes e-shop nebyla uzavřena smlouva, ale pouze provedena rezervace zboží, a smlouva byla uzavřena až následně na pobočce podnikatele, zákonná možnost odstoupení od smlouvy bez udání důvodu se neuplatní.
Pro posouzení je tak rozhodující, kdy a jakým způsobem byla uzavřena smlouva.
Pokud spotřebitel odstoupil od smlouvy, má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud bylo spotřebiteli zaměstnankyní slíbeno navrácení finančních prostředků, je podnikatel povinen takovému slibu dostát v souladu se zákonnou zásadou „daný slib zavazuje a smlouvy mají být splněny“. Zaměstnankyně v souladu s § 430 odst. 1 občanského zákoníku zastupuje společnost a jedná jejím jménem.
Pokud podnikatel stále zadržuje peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Dobrý den,
na zakázce evidujeme vrácení peněz v plné výši dne 15.3.2022.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby mělě možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Moc děkuji dTestu,protože bez vás už bych peníze asi nevidela-dekuji