Společnost


4Company s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#56233Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 4 dny 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.03.2022, před 3 lety

Tomáš Richter

Znění stížnosti

Objednal jsem si hodinky Xiaomi Mi Watch Navi. Po dvouměsících mě bylo sděleno, že nebudou a nabídli mě černé, které jsem si koupil. Po cca 6-ti měsících mě samovolně praskl řemínek. Na řemínku je vidět, že materiál za tu dobu je zpuchřelý a popraskaný (za 6 měsíců!!!!). Po dotazu jak reklamovat, mě bylo sděleno, telefonicky, že je to mechanické poškození. Hodinky jsem reklamoval přímo u tohoto prodejce. Text důvodu zamítnutí reklamace: "Záruční oprava zamítnuta. U MT zjištěno mechanické poškození. Jako následek pádu, nárazu či nadměrného tlaku. Na MT jsou patrné stopy hrubého zacházení. V této souvislosti nemůže výrobce vyloučit spojitost s dalšími vadami." Jen podotknu, že řemínek se rozpadl před očima. Hodinky byly používány na běžné nošení, ani nebyly využity na sportovní aktivity na co jsou určeny. Závěrem musím konstatovat, že tento obchod v žádném případě nedoporučuji.


Produkt

Nekvalitní řemínek praskl po cca 6 měsících


Požadované řešení

Předpokládal jsem, že mě firma řemínek vymění za nový, cca škoda v prodejní ceně 249kč. Chápu, že mě nevyměnily řemínek, jelikož by praskl do konce záruky asi tak 4x. :-) A to je již veliký náklad na opravu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.3.2022 09:40, před 3 lety

Z popisu se domníváme, že k reklamaci došlo po více než 6 měsících - neuplatní se tak domněnka vadnosti při převzetí. Spotřebitel však ze zákona může reklamovat zboží do 24 měsíců od převzetí, přičemž reklamace musí být provedena mimo jiné řádně.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Zároveň se dle popisu domníváme, že odůvodnění není přiléhavé pro tuto situaci (viz předchozí odstavec). Pokud si je tedy spotřebitel jistý, že jde o vadu materiálu, bylo by vhodné znalce kontaktovat a zamítnutou reklamaci rozporovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2022 10:42, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.