Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Uvedené firmě jsem postoupil pohledávku z dluhopisů firmy STRATEGY WATER s.r.o. v hodnotě Kč 200 000,-. Smlouva byla uzavřena 2.12.2021. Cena za postoupení pohledávky byla splatná do 5.3.2022. Do dnešního dne k úhradě nedošlo. Firma nereaguje na emaily ani nezvedá telefon.
úhrada Kč 200 000,- dle uzavřené smlouvy
|
Tweet |
Jestliže uplynula splatnost pohledávky, nachází se společnost prodlení. V takovém případě je vhodné ji vyzvat k plnění. Následně může spotřebitel mimo dlužnou částku požadovat i úroky z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Předžalobní výzva může být zaslána doporučeným dopisem s dodejkou do sídla společnosti, které je dle obchodního rejstříku na adrese Rybná 682/14, Praha, 11000.
Vzhledem k výši předmětné částky může spotřebitel zvážit kontaktování advokáta pro pomoc s dalším postupem. Seznam advokátů je dostupný např. zde: www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.