Společnost


Studio Moderna s.r.o.

Počet nahlášených stížností:42
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#56250Odmítnutí vrácení peněz za zboží při nedodržení 30 dnů pro reklamaci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 3 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.03.2022, před 3 lety

Jana Kolářová

Znění stížnosti

V říjnu 2021, zakoupen vysavač Rovus. Po krátkém čase přestala fungovat podlahová hubice. Reklamováno mailem 12.12.2021, odpověď až po urgenci, 23.12.202 vyzvednut vadný díl se žádostí o výměnu a dodání nového. Pak opět žádná komunikace až na mou urgenci s tím, že tam žádnou reklamaci nemají. Pak mi oznámili 17.2.2022, že musím poslat zpět celý výrobek. Ten byl prodávajícímu odeslán s tím, že požaduji vrácení peněz, protože nejsem spokojena se způsobem vyřizování reklamace z jejich strany. Na toto vůbec nebrali zřetel a dne 3.3. 2022 odpověděli, že reklamace byla vyřízena a pošlou mi nový výrobek. Odpověděla jsem, že nemám zájem o tento způsob řešení a požaduji vrácení peněz. Nicméně dnes mi došlo avízo z České pošty, o dodání této zásilky. Mám to odmítnout ? Nebo jak se mám zachovat.


Produkt

vadná podlahová hubice k vysavači


Požadované řešení

vrácení peněz
Nejsem spokojena s přístupem prodávajícího k mé reklamaci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.3.2022 11:51, před 3 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Primárně při první reklamaci nelze požadovat vrácení peněz, avšak v uvedeném případě nebyla reklamace vyřízena včas. Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.


Pokud by spotřebitel trval na odstoupení od smlouvy pro její podstatné porušení až poté, co bylo zboží opraveno a doručeno zpět, bylo by to vůči prodávajícímu nepřiměřené - domníváme se, že by tak odstoupení nebylo možné. V uvedeném případě však k odstoupení (i když tak nebylo označeno) došlo dříve (přestože ze stížnosti není jasné kdy). Domníváme se, že žádost o "vrácení peněz" bylo možné vyložit jako odstoupení a spotřebitel by tak měl dostat své peníze zpět. Jedná se však o náš nezávazný názor a jiné orgány (např. ČOI) mohou být názoru opačného.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2022 11:21, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.