Počet nahlášených stížností: | 96 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Naprostá katastrofa, absolutně nekomunikují a neberou telefon. Objednala jsem si úpletový volnočasový komplet. Inzerovali složení výrobku 100% bavlna a přišel akrylikový hadr. Po mojí stížnosti a reklamaci stáhli výrobek i jeho složení z nabídky a objevil se tam zanedlouho se složením 50% akrylic. Od té doby nekomunikují a neberou telefon. Napsali pouze, že mi to za 80,– korun pošlou zpět. Je to asi čínský nebo jaký server, neboť odpovědi na e mailu po dlouhé prodlevě jsou z překladače. Bohužel na FB i vytvořených stránkách recenzí z jejich strany nenajdete nic špatného, neboť to evidentně mažou jako správci. Jen v diskuzi vedle recenzí na heuréce a na eMimino.cz a také dle článku v Blesku se dozvíte pravdu. https://www.blesk.cz/…dbornik.html, také dle tohoto odkazu je jasné, že málokdo je spokojený a já blbec si ho objednala ve 2 barvách cena 2200 korun. Také jsem si bohužel nepřečetla hodnocení na https://www.firmy.cz/detail/13048029-ewomen-cz-cesky-tesin.html
vrácení peněz
|
Tweet |
Jestliže zboží neodpovídá popisu, je možné jej reklamovat. Reklamaci je následně prodávající povinen vyřídit ve 30denní lhůtě. Pokud by tak neučinil, vzniká spotřebiteli právo na odstoupení od smlouvy podle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, neboť se jedná o její podstatné porušení a podnikatel by mu v návaznosti na to musel vrátit přijaté finanční prostředky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.