Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Dnes mi přišla SMS od této firmy,že mám zaplatit 430,-Kč za prijatý produkt,který jsem si ale neobjednala ani nemám u sebe. Prostě mám zaplatit za něco,co fyzicky nevlastním.Pokud dluh neuhradim do 5ti dnů,přičtou si náklady na vymáhání 59,-Kč. Na uvedený telefon 227 191 219 se nelze dovolat. Je hluchý. Žádnou svou objednávku neregistruji na tuto firmu a proto prosím o rychlou nápravu a vymazání mého telefonního čísla z Vašeho seznamu. Jako var.symbol firma uvádí c.***.
Nevím,o jaký produkt se má jednat. Píší pouze ,,Za prijatý produkt,,
Vymazání mého telefonního čísla a již neobtěžovat.
|
Tweet |
Pokud by společnost chtěla vymáhat částku soudní či mimosoudní cestou musela by prokázat, že smlouva byla uzavřena a že bylo platně sjednáno, že spotřebiteli bude zasíláno konkrétní zboží o určité ceně, rovněž i to, že zboží bylo spotřebiteli skutečně doručeno. Dle popisu by společnost neměla být schopná doložit ani existenci objednávky. Zároveň by byla společnost nucena prokázat existenci smluvní pokuty (tedy sankce) za neuhrazení částky. Jestliže si je spotřebitel jistý tím, že smlouva uzavřena nebyla, patrně nebude mít společnost právo na žádné plnění a tedy ani smluvní pokutu.
Spotřebitel může dále kontaktovat společnost Stander Sp. z.o.o., (nejlépe doporučeně s dodejkou) na uvedené adrese (Warszawa, Ursus, ul. Bodycha 87, 05-816 Reguły, Polsko) a existenci dluhu rozporovat. Vzhledem k popisu a množícím se stížnostem, se domníváme, že to ale nebude nutné.
Spotřebitel dále může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.