Společnost


G-System spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#56262Odmítnutí nevhodně zakoupeného manometru

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 3 dny 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.03.2022, před 3 lety

Pavel Vencovský

Znění stížnosti

Při nákupu v obchodu v Olomouci jsem žádal manometr v rozsahu 6 nebo 10 bar. Prodavač mně ukázal zabalený manometr s požadovaným šroubením. Nevšiml jsem si, že manometr měl rozsah pouze 0-6 kPa.
Posléze na stavbě jsem zjistil nevhodný rozsah. Manometr jsem chtěl vyměnit, ale prodavač manometr odmítl vzít zpět, z důvodu chybějícího originálního obalu, který jsem už neměl k dispozici.

Není povinnost manometr vzít zpět nebo vyměnit?
U G-System spol. s r.o. nejsem registrovaný.


Produkt

Manometr nízkotlaký typ 313M, rozsah 0-6 kPa, připojení M20x1,5 spodní, průměr 160 mm


Požadované řešení

Vrat manometru nebo výměnu za správný rozsah 0-6 bar (0-600 kPa).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.3.2022 12:24, před 3 lety

Spotřebitel má ze zákona právo odstoupit od smlouvy ve 14denní lhůtě, avšak toto právo se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem. Vzhledem k tomu, že se v uvedeném případě jednalo o osobní prodej, není odstoupení od smlouvy možné a prodávající tak nemusí zboží přijmout zpět.

Z popisu však vyplývá, že byl spotřebitel o vlastnostech produktu mylně informován - lze tedy zboží reklamovat, neboť neodpovídá popisu (který poskytl zaměstnanec). V případě uznání reklamace může být vhodným nárokem právě výměna zboží za kus "bez vady", což by v tomto případě byl manometr, který by měl původně požadovaný rozsah.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2022 11:25, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.