Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
dobrý den,
17.12.2021 jsem objednal a ihned zaplatil zboží, které bylo skladem s tím, že bude doručeno do Vánoc.
Po několika urgencích a mailech mi bylo oznámeno, že zboží bude dodáno začátkem nového roku. Začátkem ledna opět po několika mailech a telefonátech se mi ozvali, že řeší vzniklou situaci a dohodli jsme se, že do 10.2.2022 bude objednávka vyřízena nebo mi vrátí peníze. Samozřejmě nikdo se neozval a 10.2.2022 mi jen oznámili, že situaci prověří a dají vědět. Nikdo se neozval a proto jsem 14.2.2022 odstoupil od kupní smlouvy. Nato mi přišla odpověď,že objednávku prověřuji a obratem dají vědět. S tím jsem nesouhlasil a trval jsem na odstoupení od smlouvy. Do dnešního dne se mi nikdo neozval a peníze mi ve lhůtě 14 dnů od odstoupení od smlouvy nevrátili.
soundbar-samsung-hw-q700a
vrácení peněz
|
Tweet |
V uvedeném případě spotřebitel využil práva na odstoupení od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve 14denní lhůtě podle § 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku. Jak správně uvádí, měly mu být navráceny finanční prostředky ve 14denní lhůtě od odstoupení, což ukládá § 1832 odst. 1 stejného zákona.
Protože je odstoupení od smlouvy jednostranným právním jednáním, není potřeba jeho akceptace (přestože je vhodná, aby měl spotřebitel jistotu).
Podnikatele je také možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
u objednávky evidujeme zadán platební příkaz, prosíme tedy spotřebitele o kontrolu svého účtu a potvrzení připsání platby.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.