Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Při prohlídce automobilu nám bylo řečeno, že je po jedné nehodě s hodnocením :lehká.
Bohužel až 3 měsíce po koupi jsem si zaplatil výpis z Cebie, kde jsem zjistil, že nehod bylo celkem 5 z čeho jedna za 120 000. Při reklamaci nám bylo řečeno, že jsme o nehodě byli seznámeni v kupní smlouvě. Argument na to, že nám zatajili 4 nehody a lhali nám jen, aby auto prodali, byl že počet nehod je druhořadý a, že na něm nezáleží. Nezáleží možná jim, ale pro mě jako kupujícího je to jeden z aspektů rozhodnutí jestli koupit nebo ne. Samozřejmě, kdyby mi řekli, že měl 5 nehod, tak řeknu, že ho nechci. Vím, že šance na úspěch jsou minimální jelikož nemám žádný důkaz. Jen ať všichni vědí jaké jsou to ***
Koupě automobilu
Odškodnění v hodnotě 15 000kč
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Jestliže byla ve smlouvě uvedena pouze jedna nehoda, přičemž ve skutečnosti bylo nehod 5 a spotřebitel by při znalosti této skutečnosti smlouvu neuzavřel, jedná se o uvedení v omyl v podstatné náležitosti. Právní jednání, které bylo učiněno následkem omylu vyvolaným druhou stranou, je podle § 583 občanského zákoníku neplatné. Strany si tak vrátí, co si plnily a věci budou navráceny do původního stavu.
Protože jde o specifickou problematiku, kde hraje podstatnou roli znění smlouvy, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Patočko,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, Auto Diskont
***. Rovněž, jsme chtěli řešit závadu jež nastala hned v den koupě vozu. Po tom co jsme jeli z pobočky domů se rozsvítila kontrolka motoru. Diagnostika našla 3 chyby. Jednou z ní bylo vadné čidlo klepání. Mám záznam ze servisu hned další den od koupi dokládající existenci chyb. Čidlo jsem si vyměnil sám ( bohužel). Všechny potřebné dokumenty jsem dodal s reklamací. Byla opět zamítnutá s tím, že jelikož jsem cidlo vyměnil, tak nemůže být posouzeno, zda-li za ní bazar zodpovídá { a kdo by za ní asi zodpovidal exoti? Já jsem si ho během jízdy vyměnil a dal jsem tam špatné) a ke zbylým chybám mi bylo řečeno, že jsem byl se stavem vozu seznamen a souhlasil jsem. Ukažte mi, kde ve smlouvě se píše o zmíněných chybách lemplové. Akorát jste je vymazaly, aby se chvilku neobjevily kvůli lepšímu prodeji. Jste kurvy. Nic jiného.
Vážený pane Patočko,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Vaše věc byla prověřena a následně uzavřena s původním stanoviskem.
S pozdravem Jitka Míková, Auto Diskont
Hodnocení:
Děkujeme stranám za součinnost.
Na základě výše uvedeného jsme však nuceni uzavřít stížnost bez dosažení dohody, neboť zde dosažení smírného řešení evidentně není možné.