Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 25.1.2022 jsem si na E shopu OKAY objednal tyčový vysavač s doručením na prodejnu OK Znojmo a hned jsem částku 5809,-Kč zaplatil.
26.1. mi přišlo potvrzení o přijaté pladbě a byl jsem informován že zboží bylo odesláno na prodejnu a budu vyzván k vyzvednutí SMS.
Jelikož žádná zpráva po uplynutí 7dnů nepřišla volal jsem na zákaznickou linku OK. Tam mi bylo sděleno že oni zboží na prodejnu odeslali , ale na prodejně není. Další tři týdny jsem strávil telefonováním na zákaznickou linku a vždy mi bylo sděleno, že oni zboží odeslali a prodejna tvrdí,že ho tam nemají .Dne 23.2.při další telefonátu na Z.L. mi paní řekla jestli objednávku nechci stornovat a bude mi vrácena zaplacená častka na učet, já
souhlasil a ještě jsem poslal storno emailem.
Za tyden jsem volal na Z.L. abych se ujistil že je objednávka stornována a bylo mi sděleno že se to zpracovává ,dnes je 9.3.volal jsem Z.K a storno se zpracovává !! Prostě mi zadržují peníze a nevím co udělat aby mě je vrátili!!!!!
Tyčový vysavač ROWENTA RH 9490W0
Vrácení částky 5089,- kč za nedodané zboží.
|
Tweet |
V uvedeném případě je "storno" odstoupením od smlouvy uzavřené distančním způsobem. Vzhledem k tomu, že se jedná o jednostranné právní jednání, není potřeba akceptace (resp. zpracování) druhé strany - odstoupení je účinné okamžikem doručení. To bylo učiněno telefonicky i e-mailem, tudíž bylo doručeno "okamžitě".
V tomto případě proběhlo odstoupení od smlouvy na základě § 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku (resp. na základě jeho výkladu). Podnikatel je tak povinen vrátit peněžní prostředky ve 14denní lhůtě po odstoupení od smlouvy - tuto povinnost mu ukládá § 1832 odst. 1 stejného zákona.
Jestliže prodávající nevrátí peněžní prostředky v uvedené lhůtě, může jej spotřebitel k plnění vyzvat a následně bude mít možnost mimo dlužnou částku požadovat i úroky z prodlení.
Pokud by ani prostá výzva nepomohla k vrácení peněz, je možné využít institut "předžalobní výzvy" dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
prosíme o doplnění identifikace nákupu - číslo kupní smlouvy, objednávky, e-mail na který byla objednávka vedena.
Děkujeme.
Tým OKAZ.
Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl uvést podrobnější údaje k identifikaci případu. Zároveň stížnost přeřazujeme do neveřejného režimu, aby údaje mohl spotřebitel doplnit bezpečně.
trnkalubor@email.cz
č.objednávky -9120103999
Dobrý den,
u tohoto požadavku evidujeme vratku ze dne 11.3.2022. Jedná se o bankovní převod standardní, prosíme tedy spotřebitele, aby zkontroloval svůj účet a potvrdil následné připsání financí.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitele.
ČESKÁ spořitelna
Dobrý den,
na Váš účet právě dorazila platba ve výši 5 809,00 CZK.
Mnohokrát děkuji dTestu !!!!!!!
Dobrý den,
postup sdělený za naši společnost nebyl nijak ovlivněn zapojením tohoto portálu. Prosíme tedy dTest o uzavření stížnosti.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Děkujeme stranám za součinnost a stížnost uzavíráme s dosažením smírného řešení.