Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
obj.č.6312169425.Zboží dodáno neoriginálně zabalené.Zapojeno elektro firmou ale zjištěno že je nefunkční.Rekl.č.R000518551 nebyla uznána . Prosím o prověrění reklamace a dekuji předem za kladné vyřízení.Klucký
Varná deska CANDY CH 64 XB
Zboží opravit ,vyměnit nebo vrátit peníze.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Z naší pozice nemůžeme (ne)oprávněnost zamítnuté reklamace posoudit. V případě, že spotřebitel trvá na svém nároku, může se obrátit na soudního znalce a reklamaci rozporovat, jak je uvedeno výše.
Dle hierarchie nároků by spotřebitel při uznání reklamace nemusel mít okamžitě nárok na vrácení peněz (resp. odstoupení od smlouvy), nicméně oprava, případně výměna připadá v úvahu. Pokud by však znalecký posudek vyšel ve prospěch spotřebitele, bylo by odstoupení od smlouvy již možné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Záruční reklamace na výrobek Candy byla řešena v autorizovaném servisním centru společnosti Candy.
Záruční reklamace byla oprávněně zamítnuta na základě vyjádření autorizovaného servisního centra, které spotřebitel obdržel.
V případě, že dle spotřebitele není vyjádření autorizovaného servisního centra správné, může využít právo na posouzení soudním znalcem.
Děkuji,
Antonín Šíma
Electro World s.r.o.
After Sales Service
Děkujeme společnosti za vyjádření. Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.