Společnost


Ogroup s.r.o.

Počet nahlášených stížností:50
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#56273Nevrácení finanční částky při řádném odstoupení od smlouvy.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 3 dny 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.03.2022, před 3 lety

Josef Černuška

Znění stížnosti

Zakoupil jsem špatně zvolené zboží. Po zjištění jsem hned druhý den odeslal zboží zpět i s řádným odstoupením od smlouvy. Čekám už 30 dní a peníze nikde.


Produkt

objednavky@slevovar.cz Re: SLEVOVAR.CZ - OBJEDNÁVKA č.561746 se bude kompletovat a balit 6.4. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 6.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal. ---------- Původní e-mail ---------- Od: Ogroup s.r.o. Komu: Josef Černuška <***> Datum: 1. 3. 2022 9:47:44 Předmět: Re: SLEVOVAR.CZ - OBJEDNÁVKA č.561746 se bude kompletovat a balit Dobrý den, 4.1. Kupující je spotřebitel Reklamaci včetně odstranění vady Ogroup vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Lhůtu 30 dnů je možné po uplatnění reklamace prodloužit po domluvě se spotřebitelem – takové prodloužení nesmí být na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně dlouhou. Po uplynutí lhůty resp. prodloužené lhůty se má za to, že vada na věci skutečně existovala a spotřebitel má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit. S pozdravem Ogroup s.r.o. Dne 1.3.2022 v 9:24 Josef Černuška napsal(a): Dobrý den , zboží zakoupené u Vás jsem vrátil 8.2.2022 , doklad z pošty posílám v příloze . Můžete mi prosím upřesnit , kdy mohu očekávat vrácení peněz ? Děkuji předem za odpověď. ---------- Původní e-mail ---------- Od: Josef Černuška <***> Komu: Ogroup s.r.o. Datum: 8. 2. 2022 9:12:58 Předmět: Re: SLEVOVAR.CZ - OBJEDNÁVKA č.561746 se bude kompletovat a balit Dobrý den , bohužel ani jeden z nabídky jsem nemohl vybrat a proto Vám posílám zpět zakoupený kolimátor. prosím o vrácení peněz na můj ůčet 216275740/0600. S přáním hezkého dne, Černuška Josef ***


Požadované řešení

vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.3.2022 13:44, před 3 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Obchodní podmínky společnosti tak v případě lhůty na navrácení kopírují zákonná ustanovení. Jestliže se jich podnikatel nedrží, je možné jej vyzvat k plnění předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

V rámci bezdůvodného obohacení lze navíc po prodávajícím požadovat i úroky z prodlení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2022 11:36, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.