Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Před rokem jsem koupila sedačku za 28976 Kč v Okay nábytku na pobočce Kafkova 471/27 Olomouc 77900.31.1.2022 jsem psala email,že bych chtěla sedačku reklamovat z důvodu,že mi praská a trhá se mi.4.2.2022 mi bylo odpovězeno,že moji reklamaci přijali pod číslem 1000/22020115 a,že reklamaci předávají k posouzení výrobci.Dnes je 9.3.2022 a stále mi nikdo nedal vědět jak to vypadá.Dvakrát jsem psala email jak to vypadá s moji reklamací,ale bohužel se mou nikdo nekomunikuje.Nevím kam se obrátit a jak postupovat.
Sedací souprava do U rozkládací Cordoba pravý roh ÚP černá
Chtěla bych hlavně vyřešit reklamaci a dohodnout se na řešení opravit,vyměnit,vrácení peněz by bylo ideální,ale to asi takhle nefunguje.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
velice nás mrzí komplikace s průběhem reklamace. Bohužel celá reklamace byla opožděná ze strany výrobce. Zákazník byl již kontaktován a byla mu navrhnuta výměna sedací soupravy za novou nebo odstoupení od smlouvy a vrácení peněz z důvodu nevyřízení reklamace do 30 dnů.
Děkujeme za spolupráci.
Tým OKAY.
Děkujeme společnosti za zprávu. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla informovat o dalším vývoji stížnosti a věc případně při smírném řešení uzavřít.
Děkuji dTestu za pomoc při řešení.Už se společností Okay řešíme reklamaci sedačky.V momentě kdy se dohodneme a vyřešíme uzavírám stížnost.Ještě jednou moc děkuji
Dobrý den,
na základě vyjádření spotřebitele vracíme stížnost zpět na něj a prosíme o ponechání stížnosti na spotřebiteli do jeho celkového uzavření.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Dobrý večer,
dle dohody jsem poslala vyplněný formulář (odstoupení od smlouvy).Ale opět bez odezvy,mohla bych se tedy,už konečně s někým normálně domluvit ať se to,už vyřeší?Dva dny čekám na odpověď,ale když jsem to začala řešit přes dTest tak to se ozvala paní hned.Máte celkově problém s komunikací a výmluvy tipu,že reklamace byla opožděná ze strany výrobce jsou zarážející...Prosím o vyjádření kdy bude možný svoz sedačky.Děkuji
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat na dotaz spotřebitelky.
Dobrý den,
termín svozu bude upřesněn dle termínů přepravce, zákazník bude informován. Aktuálně jsme k dané záležitosti uvedli veškeré informace. Dovolujeme si zmínit, že řešení přes portál dTest nemá na vyřízení požadavku spotřebitele vliv.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Dobrý den,
bohužel veškeré informace uvedeny nebyly,protože až teď tady čtu,že termín svozu bude dle termínu přepravce.Žádný email mi zaslán nebyl ohledně svozu.A další věc,že řešení přes dTest nemá na vyřízení vliv,to zcela chápu ,ale bohužel jsem nucena to řešit tímhle způsobem,když na emaily nikdo nereaguje.Raději bych to s Vámi řešila přes email a ne přes dTest.
Děkuji Růžičková
Dobrý den,
aktuálně byly uvedeny veškeré informace k dané záležitosti. Vzhledem k opakovanému vracení stížnosti i přes uvedený postup od zákazníka zpět na nás přeřazujeme na dTest.
Děkujeme.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Pro případ, že by dosud nebyla sedačka odvezena a nebyly by vráceny peníze uvádíme, že v případě, kdy jedna ze stran od smlouvy odstoupí, ruší se smlouva od počátku a strany si vrátí, co si plnily. Ze strany spotřebitele jde o nepeněžitý dluh. Pokud tak již nebylo učiněno, byl by tento dluh plněn v místě bydliště dlužníka (tedy spotřebitele). Ten svou povinnost splní tím, že věřitele (tedy podnikatele) informuje o možnosti odvezení a umožní jej. Vrácení peněz by nemělo být navázáno na vrácení zboží, jestliže jej spotřebitel již podnikateli nabídl.
Hodnocení:
Komentář: Uzavírám stížnost,ale ne z důvodů vyřešení,ale z důvodu,že se obávám,že nebudu mít ani zboží a ani vrácené peníze a to si opravdu nemůžu dovolit.Zjistila jsem,že lidem zadržují peníze a nechci přijít i o ty svoje.Kdybych se to dozvěděla dřív tak ani reklamaci neřeším.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.