Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 16.11 jsem přes webové stránky www.postapropsy.cz objednala krabičku produktů „Mini pošta pro psy – malá plemena na 1 měsíc“ za cenu 390 Kč, kterou jsem dne 18.11 uhradila v souladu s pokyny, které jsem obdržela e-mailem (tedy částka, variabilní symbol, číslo účtu bylo v pořádku).
Balíček měl být nejprve odeslán mezi 1.-10. dnem následujícího měsíce, následně dodavatel změnil dodání na 15. dne v měsíci pro všechny typy zásilek.
S ohledem na to, že jsem balíček neobdržela jsem v týdnu od 15. 12. 2014 a ve dnech 22. 12. 2014 a 23. 12. 2014 opakovaně kontaktovala prodávající skrze e-mailovou adresu (info@postapropsy.cz) a přes sociální síť Facebook, kde jsem žádala o dodání do Vánoc, popř. alepsoň o informaci, kdy zásilku obdržím, či zda je vše s objednávkou v pořádku.
Na Facebooku prodávající občas uvedla, že všem již zásilka přijde, popř., že v pondělí 22.12 ji všichni obdrží, se mnou osobně nikdy nekomunikovala (ani přes sociální síť Facebook ani e-mailem), ačkoli já jsem se na ni opakovaně obracela.
Na opakovanou žádost o zaslání podacího čísla zásilky mi rovněž nebylo odpovězeno, čímž ani za předpokladu, že by zásilka již byla na cestě, neměla jsem žádnou možnost řešit problém s dopravcem.
S ohledem na to, že prodávající nekomunikovala a balíček mi nebyl doručen, zkoušela jsem ji kontakovat i telefonicky, telefon uvedený na webu však byl nedostupný.
Z tohoto důvodu jsem odstoupila dne 7.1 od kupní smlouvy tentokrát již ve formě doporučeného dopisu s tím, že jsem požadovala vrácení zaplacených prostředků do tří dnů od doručení odstoupení od smlouvy. Prodávající si dopis hned 8.1 převzala (vrátila se mi dodejka), nicméně peníze mi do 16.1. nevrátila.
Balíček několika produktů pro psy
Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud prodávající po uzavření smlouvy zboží nedodá v dohodnuté lhůtě nebo bez zbytečného odkladu, ocitá se v prodlení. Jestliže nesplní ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku. To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas (pokud bylo doba dodání sjednána) a poskytnout mu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky). Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a vyžadování navrácení zaplacené finanční částky.
Jestliže již spotřebitelka od smlouvy odstoupila, je schopná odstoupení prokázat a zaplacená částka jí nebyla vrácena, doporučujeme po uplynutí 14 dnů od odstoupení zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Pokud by ani po uplynutí 7 dnů od zaslání výzvy nebyly peníze vráceny, bylo by třeba nárok uplatnit podáním žaloby.
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.