Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý deň
Dňa 3.12.2021 sme zakúpili produkt : Elektronická čítačka knih PocketBook 628 Touch Lux 5 Ruby Red ako vianočný darček. Bohužiaľ sme ju museli už reklamovať po 2 mesiacoch bežného používania, nosení v obale, ktorý bol zakupený v alze priamo v jednej objednávke, z dôvodu zamrznutia softvéru čítačky (zamrznutia displeja). Priniesli sme ju na reklamáciu 27.2.2022 správa od alzi:
opis závady:
displej zamrzol, ctecka nejde restartovat. Zavada od stredy 13:59 a odvtedy nefunguje, ani home button. Svieti len on/off tlacitko. (...)
Preferovaný způsob vyřízení:
Výměna
Jméno a příjmení:
Peter Sokol
odpoved prišla expresné rýchlo 3.3.2022
Číslo reklamace: ASRE22229490
Způsob vyřízení: Zamítnutí
Bližší informace: Během testování bylo zjištěno mechanické poškození - vnitřní praskliny na displaji, které není slučitelné se záručními podmínkami výrobce. Zaruční reklamace byla zamítnuta.
Bohužiaľ ak sme ich upozornili, že ide o produkt do 6 mesiacov od kupy.
Názor stále nezmenili aj ked vedia. že zákon§ 2161 odst. 2, § 2165, § 2167 a § 2170 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník; § 20n odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele; § 127a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, českej republiky ustanovuje, že nám maju preukázať, že neposlali poškodený tovar začali ignorovať.
Elektronická čtečka knih PocketBook 628 Touch Lux 5 Ruby Red (MD050i17p90)
Boli by sme radi bud výmena tovaru kus za kus alebo vrátenie peňazí.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Jestliže si je tedy spotřebitel jistý svým nárokem, může využít znalecký posudek k rozporování reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Veškeré informace ohledně zmíněné reklamace jsem si detailně ověřovala u reklamačního oddělení. Velice mě to mrzí, ale během testování elektronické čtečky bylo zjištěno mechanické poškození - vnitřní praskliny na displeji, které nejsou slučitelné se záručními podmínkami výrobce (přikládám fotodokumentaci poškození). Záruční reklamace byla tedy z tohoto důvodu zamítnuta. Zákazníka jsme o této záležitosti již informovali a pokud nadále s naším vyjádřením nesouhlasí, doporučujeme obrátit se na soudního znalce a vyřízení reklamace takto rozporovat.
Přeji hezký den, Kateřina, Alza.cz - Oddělení péče o zákazníky
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informovat o vývoji případu (např. výsledku znaleckého posudku), případně stížnost uzavřít.
Pokud by se spotřebitel rozhodl využít soudního znalce (jak uvádíme my i společnost v předchozích vyjádřeních), má možnost využít seznam znalců, který je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Dobrý den
Ale bohužial bolo uvedene, že oni maju dokázat nám podla literi zákona, že neposlali poškodený kus teraz ja mam platit znalca lebo sa oni rozhodli ? Nechápem, toto vyjadrenie alzy, zdá sami že očividine umýselne neoddržuju zákon.
Podám, teda stažnost na COI. Ale prepáčte toto su nekale obchodné praktiky. Nech to kazdy vie. Podla informácii alza prehrala už vela sporov so spotrebitelmi.
Znalecky posudok, pre fotky ktore poslali nie je mozne kedze pri odovzdani tam nič take nebolo. Ide o neodborné zaobchádzanie s našim majetkom so strany alzy. Nie nami, za druhe ja nebudem platit za znalcky posudok 2 mesiace po nakupe na tejto stránke.
Za 2 na fotkach nie su vidiet ziadne škrabance.
Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu a za součinnost při řešení tohoto případu.
Z naší strany je v tuto chvíli již vyřízení konečné, jelikož reklamace byla zamítnuta z důvodu mechanického poškození, které není slučitelné se záručními podmínkami výrobce.
Vyřízení reklamace proběhlo rovněž v souladu s platnou legislativou a pan Sokol byl obeznámen rovněž s možností obrátit se na soudního znalce pro posudek.
Prosím Vás tedy o Vaše vyjádření, nebo uzavření sporu.
Děkuji a přeji hezký zbytek dne. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
S ohledem na výše uvedené vyjádření společnosti stížnost uzavíráme. Dosažení smírného řešení není evidentně možné.
Závěrem ještě spotřebitele upozorňujeme (jak uvádíme již v úvodním vyjádření), že v případě, kdy znalecký posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo požadovat cenu posudku jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.