Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 26.1. mě zaujala nemovitost k prodeji, pro bližší info jsem se proklikla na portál s-dražby s tím, že pokud o nemovitosti chci vědět více, mám se registrovat. Čistě ze zvědavosti ohledně nemovitosti jsem tak učinila. Nyní se nestačím divit. Přišla mi výzva k úhradě ve výši 6000Kč. Absolutně si nejsem vědoma, že jsem souhlasila s poplatkem. Registraci bych za podmínek platby 6000Kč neučinila, protože na to prostě nemám. Jsem maminka na mateřské se dvěma malými dětmi, takhle nákladnou věc si nemohu dovolit.
Předem velice děkuji za kladné vyřízení.
D. Faltusová
s-dražby
Velice mě mrzí vzniklá komplikace pro obě strany, a prosím o odstoupení od smlouvy a zaniknutí tak vymáhání registračního poplatku.
|
Tweet |
Máme za to, že společnost Centrum aukcí.cz, s.r.o. (provozovatel portálu www.s-drazby.cz) neplní vůči spotřebitelům řádným způsobem svou informační povinnost o ceně [§ 1811 odst. 1, 2 písm. c) občanského zákoníku, dále také § 12 zákona o ochraně spotřebitele]. Ze smyslu a účelu zákona a z rozhodování Nejvyššího správního soudu plyne, že informace o ceně musí být spotřebiteli přístupná okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění. V řešené věci je spotřebitel nucen učinit úkony směřující ke zjištění ceny.
Z rozhodování Ústavního soudu, obecných soudů nebo České obchodní inspekce vyplývá, že v obchodních podmínkách (jimiž jsou zcela nepochybně v řešené věci i tzv. aukční podmínky, neboť nerozhoduje název, ale povaha dokumentu) není možné sjednat platně smluvní pokutu. Pokud není možné v obchodních podmínkách platně sjednat smluvní pokutu, tím spíš v nich není možné ujednat cenu. Tento zákaz je v řešené věci společností Centrum aukcí.cz s.r.o. porušován.
Nikdo, tím spíše podnikatel ve vztahu ke spotřebiteli, se nesmí na druhé straně dopouštět tzv. neúměrného zkrácení (§ 1793 občanského zákoníku). Neúměrné zkrácení znamená, že společností poskytnuté služby neodpovídají tomu, jakou částku spotřebitel zaplatil. Spočívá-li celé plnění společnosti v tom, že přepošle spotřebiteli veřejně dostupné údaje (přičemž totožnou službu poskytují konkurenti této společnosti zdarma), a následně za to inkasuje 6 000,- (nebo v jiných případech "jen" 5 000,-) Kč, jedná se podle našeho názoru o neúměrné zkrácení.
Předem upozorňujeme, že společnost se velice často zaštiťuje rozhodnutím Okresního soudu v Hradci Králové, které zní v její prospěch (a pochopitelně neuvádí rozsudek totožného soudu, který je v její neprospěch). K tomuto rozhodnutí závěrem doplníme, že jde o (i.) rozsudek soudu nejnižší možné instance, (ii.) závazný pro jeden konkrétní spor, (iii.) nezávazný pro společnost v jejím vztahu s jinými spotřebiteli, (iv.) založený na aplikaci nesprávné části právního předpisu a (v.) věcně rozporný s jinou judikaturou téhož soudu, přičemž tento odklon nebyl v odůvodnění k rozsudku vůbec nijak vysvětlen. Jinými slovy, společností zmiňovaný rozsudek nemusí spotřebitele vůbec zajímat.
V případě další právní konzultace může spotřebitel využít bezplatnou poradnu na čísle 299 149 009.
Mediální zpracování případu spotřebitel najde např. na
- https://www.seznamzpravy.cz/clanek/spolecnost-vyuziva-hlad-po-nemovitostech-nasla-trik-ktery-vas-pripravi-o-penize-174492
- https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/221452801080916/
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den paní Faltusová, zajímala jste se o nemovitost v odhadní ceně 510 000,-Kč, jak jste měla v úmyslu hradit kupní cenu ? Vzhledem k Vaší slušné žádosti si cenu služby určete sama dle svých možností, nebo si napište žádost o odpuštění poplatku. Mějte se dobře.
Dobrý den,
děkuji moc za vstřícné jednání. Velice si toho vážím.
Žádám o prominutí registračního poplatku ve výši 6000 Kč vedeným pod ID číslem 11815.
Předem velice děkuji a přeji krásný den
S pozdravem
Faltusová D.
Dobrý den paní Faltusová, Vaší slušné žádosti a vzhledem ke slušné komunikaci se Vaší žádosti o prominutí poplatku vyhovuje ve 100%. Výzvu k úhradě poplatku berte za bezpředmětnou. Mějte se dobře a příště než budete na internetu s čímkoli souhlasit, přečíst text s kterým souhlasíte.
Hodnocení:
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.