Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
MOJE MAMINKA 77 LET, MĚLA SMLOUVU AKČNÍ FIX DOMÁCNOST U MORAVSKÉ PLYNÁRENSKÉ OD 16.02.2017 DO 16.2.2022 . PŘI POSLEDNÍ FAKTUŘE, KTERÁ PŘIŠLA 24.2.2022 ZA ZÚČTOVACÍ OBDOBÍ 27.2.2021DO 10.2.2022 JSME ZJISTILI, ŽE SPOLEČNOST MORAVSKÁ PLYNÁRENSKÁ JI ZAÚČTOVALA VYŠŠÍ SAZBU OD ZAČÁTKU OBDOBÍ.NEOBDRŽELA OD SPOLEČNOSTI ŽÁDNÝ DOPIS O ZMĚNĚ TARIFU.PŮVODNÍ SAZBA BYLA 1,13KČ/kWh BEZ DPH.VE FAKTUŘE BYLA 2,27KČ/kWh BEZ DPH COŽ ZNAMENÁ 100% NAVÝŠENÍ. ZÁLOHY PLATILA 4220,-2.2021-10.2021 OD LISTOPADU JI ZAČALI STRHÁVAT 8120,-DO 01.2022. TO ZNAMENÁ ŽE NA ZÁLOHÁCH ZAPLATILA 41660,- A DOPLATEK JI ČINÍ 30347,-.POKUD DOŠLO KE ZDRAŽENÍ ENERGIÍ OD 11.2021 TAK NESOUHLASÍME S VYÚČTOVÁNÍM VYŠŠÍ ČÁSTKY ZA CELÉ OBDOBÍ.NA SPOLEČNOST JSME POSLALI REKLAMACI NA VYÚČTOVÁNÍ A ŽÁDALI O OPRAVU A ZASLÁNÍ ZPĚT KE KONTROLE, ZASLÁNO BYLO NA EMEIL, DOPORUČENÝM DOPISEM NA DVĚ ADRESY, KTERÉ SPOLEČNOST UDÁVÁ - BEZ JAKÉ KOLI ODEZVY.
DALŠÍ FAKTURA PŘIŠLA DNE 8.3.2022 ZA OBDOBÍ 11.2.2022 DO 16.2.2022 KDE ČÁSTKA ZA 5 DNŮ JE 5708,-KČ. TADY SI MORAVSKÁ PLYNÁRENSKÁ JIŽ ÚČTUJE 4,18KČ/kWh BEZ DPH.A TO JI JEŠTĚ V ÚNORU ODEŠLA SPLÁTKA ZE SIPA DALŠÍCH 8120,-
SPOTŘEBA ZA POSLEDNÍ ZŮČTOVACÍ OBDOBÍ PO SROVNÁNÍ BYLA NIŽŠÍ NEŽ V PŘEDEŠLÉM.
OPĚT JSME ZASLALI NA EMAIL I DOPORUČENÝM DOPISEM REKLAMACI K VYÚČTOVÁNÍ.
ZASLALA JSEM I PODNĚT NA PROŠETŘENÍ ČOI.
TELEFONICKY NENÍ MOŽNÉ SOLEČNOST KONTAKTOVAT LINKA ZAZVONÍ NBÍDNE 3 MOŽNOSTI A VYPNE, ADRESA UVEDENÁ NA SPOLEČNOST MORAVSKÁ PLYNÁRENSKÁ s.r.o. NOVÉ SADY 988/2, 60200 BRNO JE JEN JAKO A DOPIS PŘEPOSÍLAJÍ NĚKDE DO LITOMYŠLE
SPOLEČNNOST NEDODRŽUJE SMLOVU, NEREAGUJE.
NEDODRŽENÍ SMLOUVY
VYŘÍZENÍ REKLAMACE V ZÁKONEM STANOVENÉ LHŮTĚ DO 15-TI DNŮ A OPRAVĚ FAKTURY DLE SMLOUVY,
|
Tweet |
Jestliže vyúčtování energií podle spotřebitele neodpovídá realitě, má možnost učinit reklamaci vyúčtování. Dodavatel energií má poté povinnost reklamaci vyřídit ve lhůtě 15 dnů.
Pokud není reklamace vyřízena včas, má spotřebitel právo na náhradu za nevyřízení této reklamace. Ta u dodávek elektřiny činí 600 Kč za den, nejvýše pak 24 tisíc Kč. Nicméně pro možnost získání této kompenzace je nutné, aby spotřebitel své právo na náhradu za pozdně vyřízenou reklamaci uplatnil nejpozději 60 dnů od uplynutí lhůty na vyřízení reklamace.
Protože z popisu spotřebitele není jasné, kdy reklamaci podal, není možné určit, zda má stále nárok na zmíněnou náhradu. Více o reklamacích vyúčtování energií se lze dočíst v článku na stránkách dTestu (https://www.dtest.cz/clanek-7944/jak-na-reklamaci-vyuctovani-spotreby-energii).
V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad (ERÚ). To lze učinit pomocí kontaktů na stránkách ERÚ (https://www.eru.cz/cs/informacni-centrum/kontakty), případně pomocí kontaktního formuláře (dostupný zde: https://www.eru.cz/kontaktni-formular).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.