Společnost


Extreme Digital Zrt.

Počet nahlášených stížností:28
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#56305Dlužná částka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 2 dny 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.03.2022, před 3 lety

Karel Pácha

Znění stížnosti

Dne 13. 12. 2021. jsem obdržel objednané zboží, v ceně 6160 Kč, dobírkou.
Po rozbalení jsem byl šoku. Televizor Philips 32PFS6805/12 Full HD měl silně poškozený (proražený) display a prohnutý rám. Obal nebyl ani trochu poškozený. To nasvědčuje o úmyslném podvodném jednání. Ihned jsem kontaktoval eshop 'Extreme Digital'. Reklamované zboží si odvezl kurýr 20.12.2021. Dlužná částka 6160 Kč stále není vrácena, ačkoli uběhla zákonná lhůta a několik urgencí o vyřízení reklamace.


Produkt

poškození televizoru Televizor Philips 32PFS6805/12 Full HD a jeho obalu je srozumitelně a důkazně nafoceno


Požadované řešení

Požaduji neprodleně vrátit dlužnou částku 6160 Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2022 11:16, před 3 lety

Dle popisu spotřebitel uplatnil reklamaci. Tu je podnikatel povinen obecně vyřídit ve 30denní lhůtě. Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně zmíněných 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Přestože se domníváme, že by podnikatel měl jednat i bez výzvy, považujeme za vhodné, aby spotřebitel od smlouvy odstoupil a tím vyzval společnost k vrácení dlužné částky. Pokud by následně podnikatel částku zadržoval a neměl by k tomu právní důvod (což dle popisu nemá), jednalo by se o bezdůvodné obohacení a spotřebitel by následně mohl požadovat i úroky z plnění.

Pokud by podnikatel po odstoupení od smlouvy nevrátil peníze, je možné jej vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Maďarsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2022 15:18, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.