Počet nahlášených stížností: | 253 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 18 |
Dobrý den,
Koupil jsem si Huawei Ascend P6 a po aktualizaci softwaru na 4.2 mi začala jakoby vypadávat SIM. Vždycky se musel zadávat znovu PIN a mezi tím jsem byl vždy nedostupný. Než jsem si toho mnohdy všiml, tak uplynuli hodiny a já byl po tu dobu nedostupný. Dal jsem to na reklamaci do Datartu a tam to poslali do Britexu. Po 28 dnech mi telefon vrátili s výměnou základní desky, ale software byl zase 4.0.2. Po měsíci mi telefon upadl na zem a praskl mi displej. A když jsem po dalším měsíci aktualizoval znovu na 4.2., tak se objevil stejný problém. Zanesl jsem tedy telefon znovu na reklamaci a tam jsme napsali, že na telefonu je znovu stejná závada. Po 25 dnech mi přišel telefon a na protokolu o reklamaci stálo: Telefon vykazuje mechanické poškození (prasklý displej), které nemá souvislost s reklamovanou vadou. Pro uznání odstoupení od kupní smlouvy, by se měl zákazník podílet na spoluúčasti pro odstranění mechanické závady.
A já se tedy ptám, zda-li má Britex právo odečíst mi náklady na opravu displeje od původní ceny a zbytek mi vrátit? Jestli tedy opravdu musím zaplatit tu spoluúčast? Nebo mám právo na vrácení plných peněz když vada byla již před prasklým displejem a ten stejně nemá vliv na tu reklamovanou a neodstranitelnou vadou?
Mobilní telefon Huawei ascend P6
Je zřejmé a i Britex uznává, že vada je neodstranitelná. A tato neodstarnitelná vada byla již před prasklým displejem. Telefon tedy nemohl sloužit účelu pro který jsem ho koupil (tj. telefonování a příjmání důležitých hovorů). Myslím si tedy, že mám právo na vrácení peněz a nemusím se podílet na opravě dislpeje
|
Tweet |
V tomto případě servis správně posoudil vztah mechanického poškození a vytýkané vady. Nejvhodnější situací by pravděpodobně bylo, kdyby se vada dala odstranit. Vzhledem k tomu, že se tak nestalo, předpokládáme, že to není možné. Při vrácení telefonu z důvodu výměny nebo odstoupení od kupní smlouvy se předpokládá, že spotřebitel vrátí věc v běžně opotřebeném stavu. V takovém případě nemá prodávající právo na náhradu za znehodnocení věci, ke kterému došlo jejím běžným opotřebením. Znehodnocení nad obvyklou míru (např. právě mechanické poškození) ale může být prodávajícím požadováno při splnění podmínek vzniku nároku na náhradu škody.
Vzhledem k tomu, že společnost DATART INTERNATIONAL,a.s. dosud nevyužila možnosti reakce prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, rozhodli jsme se případy z tohoto důvodu uzavřít.