Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Reklamovala jsem mobilní telefon Xiaomi Redmi Note 10S. Od zakoupení přes internet vyzvednut a zaplacen na prodejně 22.9.2021. CCa 7-14 dní po zakoupení se mi stalo, že telefon nereagoval,po přiložení prstu. Jeví známky vypnutí. Po několika pokusech šel telefon but vypnout nebo restartovat. (To jsem ještě nerešila.) Tato situace se opakovala 4x, při pátém už nešlo ani vypnout ani restartovat. Nepomohlo ani, když jsem dala telefon do nabíječky. Po nějakém čase mi pouze vyskočila tato tabulka : MAIN MENU - REBOOT,
WIPE DATA,
CONNECT WITH MIAssistant.
(25.2.2022 podala věc k reklamaci a 11.3.2022 byla reklamace již vyřízená.)
Po této skušenosti, už jsem řešila problém s prodejcem Datart.
Fotku jsem ukazovala ,ale prodavač jí k reklamaci nepřidal. Problém byl napsán: výrobek se sám vypíná, při vypnutém stavu po zapojení nabíječky neukazuje stav nabíjení.
Zpráva ze servisu byla taková, závada se po uvedení do TN neprojevila. Jak je tedy možné, že mě se závada projevuje???
Chtěla jsem odstoupit od kupní smouvy, ale nemohu jelikož vada výrobku se neprojevila. Posláno ombudsmanovi, ale tím prý taky neuspěju, jelikož se řídí zprávou ze servisu. Maximálně lze poslat ještě jednou do servisu. Když bych se rozhodla k znaleckému posouzení telefonu, co všechno k tomu potřebuju a jak dlouho tato zaležitost cca trvá????
Xiaomi redmi note 10s
Chtěla jsem závadu odstranit, po skušenosti reklamací, když vím , že je vyrobek vadný a jak se k tomu prodejce staví, rači bych chtěla odspoupení od kupní smlouvy.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.