Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
registrovala jsem se minulý rok na s-drazby.cz kam se dostala ze stránky sreality.cz. Chtěla jsem podívat na inzerát na byt pro kamaradku, která je cizinka jako já a neumí dobře český. Pro tu kamaradku jsem pak chtěla objednat prohlídku bytu kam bych s ní pak šla a pomohla jí vše přeložit, protože umím český lépe. Bohužel to nešlo udělat bez registrace. Já žadný byt nechtěla. Dostala jsem teď předžalobní výzva. Nyní je po mě vyžadováno platba 5000,- za registrace. Bohužel jsem o tom při registrace nevěděla. Když jsem se teď podívala na podmínky, je tam 5000,- kč. Přiznávam že jsem si toho nevšimla. Bohužel to ale nikde na první pohled při registrace vidět nebylo. Jsem cizinka, v ČR studuji na VŠ a bydlím na ubytovně. Bohužel si nemohu dovolit zaplatit 5000,- kč. Prosím o pomoc. Prosím jak řešit problém?
Svetlana Krynina - registrace
Prosím o snížení poplatku. Studuji a bydlím tu sama. Je možné zaplatit 500,-kč?
|
Tweet |
Máme za to, že společnost Centrum aukcí.cz, s.r.o. (provozovatel portálu www.s-drazby.cz) neplní vůči spotřebitelům řádným způsobem svou informační povinnost o ceně [§ 1811 odst. 1, 2 písm. c) občanského zákoníku, dále také § 12 zákona o ochraně spotřebitele]. Ze smyslu a účelu zákona a z rozhodování Nejvyššího správního soudu plyne, že informace o ceně musí být spotřebiteli přístupná okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění. V řešené věci je spotřebitel nucen učinit úkony směřující ke zjištění ceny.
Z rozhodování Ústavního soudu, obecných soudů nebo České obchodní inspekce vyplývá, že v obchodních podmínkách (jimiž jsou zcela nepochybně v řešené věci i tzv. aukční podmínky, neboť nerozhoduje název, ale povaha dokumentu) není možné sjednat platně smluvní pokutu. Pokud není možné v obchodních podmínkách platně sjednat smluvní pokutu, tím spíš v nich není možné ujednat cenu. Tento zákaz je v řešené věci společností Centrum aukcí.cz s.r.o. porušován.
Nikdo, tím spíše podnikatel ve vztahu ke spotřebiteli, se nesmí na druhé straně dopouštět tzv. neúměrného zkrácení (§ 1793 občanského zákoníku). Neúměrné zkrácení znamená, že společností poskytnuté služby neodpovídají tomu, jakou částku spotřebitel zaplatil. Spočívá-li celé plnění společnosti v tom, že přepošle spotřebiteli veřejně dostupné údaje (přičemž totožnou službu poskytují konkurenti této společnosti zdarma), a následně za to inkasuje 6 000,- (nebo v jiných případech "jen" 5 000,-) Kč, jedná se podle našeho názoru o neúměrné zkrácení.
Předem upozorňujeme, že společnost se velice často zaštiťuje rozhodnutím Okresního soudu v Hradci Králové, které zní v její prospěch (a pochopitelně neuvádí rozsudek totožného soudu, který je v její neprospěch). K tomuto rozhodnutí závěrem doplníme, že jde o (i.) rozsudek soudu nejnižší možné instance, (ii.) závazný pro jeden konkrétní spor, (iii.) nezávazný pro společnost v jejím vztahu s jinými spotřebiteli, (iv.) založený na aplikaci nesprávné části právního předpisu a (v.) věcně rozporný s jinou judikaturou téhož soudu, přičemž tento odklon nebyl v odůvodnění k rozsudku vůbec nijak vysvětlen. Jinými slovy, společností zmiňovaný rozsudek nemusí spotřebitele vůbec zajímat.
V případě další právní konzultace může spotřebitel využít bezplatnou poradnu na čísle 299 149 009.
Mediální zpracování případu spotřebitel najde např. na
- https://www.seznamzpravy.cz/clanek/spolecnost-vyuziva-hlad-po-nemovitostech-nasla-trik-ktery-vas-pripravi-o-penize-174492
- https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/221452801080916/
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, navrhněte si sama částku, která bude pro Vás vyhovující, popř. si napište žádost o odpuštění, prominutí poplatku v celé výši.
Dobrý den,
odeslala jsem žádost na email odkud přišlo předžalobní výzva. Prosím o informace jak bude žádost vyřízena.
Děkuji
Dobrý den, Vaší žádosti o odpuštění poplatku se vyhovuje ve 100%, výzvu k úhradě poplatku berte za bezpředmětnou. Mějte se dobře.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
moc děkuji za odpuštění poplatek. Přeji hezký dne.