Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
22.1.2021 jsem v Ostravě v Elektro World Avion Shopin Park koupil pračku značky beco a už od listopadu roku 2021 řeším reklamaci produktu. Ze zásobníku na prací prášek tekla voda a ani po 4 návštěvách technika se pračku nepodařilo opravit tudíž chci podle smlouvy uplatnit nárok na vrácení peněz. Pračku jsem osobně odvezl na prodejnu s papírem v ruce na kterém je napsáno že ani po 4 návštěvách technika se pračku nepovedlo opravit a i přesto už skoro týden stále čekám na nějaké nesmyslné vyjádření dalšího technika. Tohle už je do nebe volající jsem bez pračky a taky bez peněz na které mám podle zákona plný nárok. Budu rád když si tohle přečtěte někdo kdo rozumí zákonům a nárokům a není jen nějaká loutka za pultem která jen plní nesmyslná nařízení od svých nadřízených. Prosím o vyjádření k téhle situaci .
Ondřej Turoň
Pračka beko WMY71283LMB3, FL 1200 7 kg A++
Požadují vrácení peněz na které mám podle zákona nárok
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vaše záruční reklamace na výrobek Beko byla po prověření nahlášené vady servisním centrem společnosti Beko uznána a vyřešena vrácením kupní ceny.
Děkuji,
Antonín Šíma
Electro World s.r.o.
After Sales Service
Žádáme spotřebitele o potvrzení, že byla reklamace vyřešena k jeho spokojenosti a případně o uzavření případu.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.