Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 6 |
zakoupil jsem u této firmy RC autíčko a před koupí jsem se výslovně dotazoval, zda firma má trvale v nabídce i příslušenství jako baterie, náhradní dálkový ovladač apod. S autíčkem jezdíme na závody a poměrně často nám proto baterie odchází.
teď jsem po ani ne 4 měsících chtěl baterku koupit a v nabídce ji obchod nemá jinde sehnat nejde. Na dotaz mi bylo doslova napsáno: „Omlouváme se, v současné době máme kvůli celosvětové situaci v mezinárodní přepravě problém se zásobováním některých typů. Očekávané datum dodání je zatím neznámé, ale v průběhu tohoto roku by baterie opět měly být skladem.“ Mě ale osobně tyto problémy nezajímají, když jsem zboží kupoval, byl jsem ujištěn, že firma drží v nabídce i náhradní díly.
mě bylo přislíbeno, že firma drží skladem příslušenství a s tím jsem zboží kupoval. Zajímá mě proto zda mám v této situaci nárok na vrácení peněz za celé autíčko nebo jak situaci dále řešit. Čekat na druhou baterii někdy v průběhu tohohle roku se mi opravdu nechce.
RC Autíčko na ovládání závodní
Vrácení peněz nebo zajištění náhradních dílů do nabídky
|
Tweet |
Úvodem je vhodné zmínit, že dle § 430 občanského zákoníku podnikatele zavazuje jednání jeho zaměstnanců. Jestliže se zaměstnanec k něčemu zavázal a nešlo o zjevný exces, zavázal tím i společnost.
Zároveň se ale domníváme, že není možné nárokovat dostupnost určitého sortimentu, navíc je dle vyjádření společnosti možné, že se nejedná o jejich pochybení, ale o výpadek na širším trhu. Rozdílem by byla situace, kdy by se jednalo o reklamaci - zde by měl spotřebitel nárok na výměnu (příp. opravu) baterie a pokud by to nebylo možné, mohl by odstoupit od smlouvy.
Z popisu však vyplývá, že o tuto situaci nejde a pokud nejde o privátní značku (a např. zastavení výroby), domníváme se, že spotřebitel od smlouvy odstoupit nemůže, neboť nejde o její podstatné porušení. Spotřebitel by se teoreticky mohl pokusit dovolat omylu ve smyslu § 583 a namítat neplatnost smlouvy, avšak dle našeho nezávazného názoru není toto odůvodnění přiléhavé k situaci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
jelikož byly již komponenty naskladněny a Vy jste je dle našich informací již zakoupil, považujeme věc za uzavřenou. Zároveň však upozorňujeme, že rozhodně negarantujeme, že budeme mít vždy všechny komponenty skladem, obzvláště ne ve stávající době, která je z hlediska zásobování velmi složitá.
Děkujeme
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.