Společnost


Zelená elektřina s.r.o.

Počet nahlášených stížností:53
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

60%
40%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#56375Nedodání konečné fakturace po ukončení smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 28 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.03.2022, před 3 lety

Ivana Laníková

Znění stížnosti

Moje matka byla odběratelem plynu u Stabil energy, odkud byla převedena na společnost Zelená elektřina s.r.o. Ke dni 31. 10. 2021 byl smluvní vztah ukončen (na základě oznámení zvýšení ceny). Od té doby marně čekáme na vyúčtování za posledních 17 měsíců. Poslední vyúčtování bylo provedeno k 1. 6. 2020.
Firmu nelze kontaktovat telefonicky - nezvedají telefon, na emaily neodpovídají. Vzhledem ke sloučení této společnosti s Elgas energy s.r.o. (Zelená elektřina, s.r.o. zanikla) jsem 17.1. 2022 odeslala na Elgas energy doporučený dopis, ve kterém žádám zaslání vyúčtování. Zásilka byla 20.1. 2022 vyzvednuta (oznámeno SMS České pošty). Do dnešního dne je dopis bez jakékoliv reakce.
Vzhledem k tomu, že matka je těžce nemocná (a musela jsem ji převést k sobě mimo její byt), byl odběr za toto období nízký a je očekávaný vyšší přeplatek.

Děkuji
Ivana Laníková


Požadované řešení

Dodat konečné vyúčtování a vrátit přeplatek.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.3.2022 10:45, před 3 lety

Vyúčtování:
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.

Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.

Přeplatek:
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie. (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2022 14:59, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.