Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
registroval jsem se minulý rok na s-drazby.cz kam jsem se dostala ze stránky sreality.cz. Chtěla jsem se účastnit dražby inzerovaného pozemku a požadoval jsem bližší informace a možnost prohlídky pozemku. Následně mi však bylo sděleno že dražba byla zrušena, proto že majitel se rozhodl že dluh na pozemku uhradí a dražba tudíž probíhat nebude. Abych mohl ale vůbec zahájit komunikaci, bylo nutné provést registraci, bez které není možné komunikaci zahájit. Následně jsem obdržel výzvu k uhrazení poplatku ve výši 5.000,- Kč, na čež jsem reagoval odpovědí e-mailem, že dražba byla zrušena a mně nebyla poskytnuta žádná služba a není mi jasné za co bych měl teda platit,
e-mail:(Dobrý den,
pozorně jsem přečetl celý obsah zprávy, musím konstatovat že jsem od vás neobdržel, kromě informace že dražba byla zrušena, vůbec nic, za co mám prosím zaplatit, prosím o detailní info, abych mohl celou záležitost nechat posoudit. Děkuji za vyčerpávající odpověď.)
Obdržel jsem teď předžalobní výzvu na částku 5.000,- Kč. Bohužel jsem při registraci nebyl upozorněn že bych měl platit i v případě že my žádná služba nebude poskytnuta, nebo to není úplně při registraci patrné. Nejsem ochoten platit za něco co jsem neobdržel, prosím o pomoc a radu jak situaci řešit.
Zprostředkování účasti na dražbě.
Požaduji zrušení předžalobní výzvy a zrušení požadavku na uhrazení celého poplatku ve výši 5.000,-Kč
|
Tweet |
Máme za to, že společnost Centrum aukcí.cz, s.r.o. (provozovatel portálu www.s-drazby.cz) neplní vůči spotřebitelům řádným způsobem svou informační povinnost o ceně [§ 1811 odst. 1, 2 písm. c) občanského zákoníku, dále také § 12 zákona o ochraně spotřebitele]. Ze smyslu a účelu zákona a z rozhodování Nejvyššího správního soudu plyne, že informace o ceně musí být spotřebiteli přístupná okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění. V řešené věci je spotřebitel nucen učinit úkony směřující ke zjištění ceny.
Z rozhodování Ústavního soudu, obecných soudů nebo České obchodní inspekce vyplývá, že v obchodních podmínkách (jimiž jsou zcela nepochybně v řešené věci i tzv. aukční podmínky, neboť nerozhoduje název, ale povaha dokumentu) není možné sjednat platně smluvní pokutu. Pokud není možné v obchodních podmínkách platně sjednat smluvní pokutu, tím spíš v nich není možné ujednat cenu. Tento zákaz je v řešené věci společností Centrum aukcí.cz s.r.o. porušován.
Nikdo, tím spíše podnikatel ve vztahu ke spotřebiteli, se nesmí na druhé straně dopouštět tzv. neúměrného zkrácení (§ 1793 občanského zákoníku). Neúměrné zkrácení znamená, že společností poskytnuté služby neodpovídají tomu, jakou částku spotřebitel zaplatil. Spočívá-li celé plnění společnosti v tom, že přepošle spotřebiteli veřejně dostupné údaje (přičemž totožnou službu poskytují konkurenti této společnosti zdarma), a následně za to inkasuje 6 000,- (nebo v jiných případech "jen" 5 000,-) Kč, jedná se podle našeho názoru o neúměrné zkrácení.
Předem upozorňujeme, že společnost se velice často zaštiťuje rozhodnutím Okresního soudu v Hradci Králové, které zní v její prospěch (a pochopitelně neuvádí rozsudek totožného soudu, který je v její neprospěch). K tomuto rozhodnutí závěrem doplníme, že jde o (i.) rozsudek soudu nejnižší možné instance, (ii.) závazný pro jeden konkrétní spor, (iii.) nezávazný pro společnost v jejím vztahu s jinými spotřebiteli, (iv.) založený na aplikaci nesprávné části právního předpisu a (v.) věcně rozporný s jinou judikaturou téhož soudu, přičemž tento odklon nebyl v odůvodnění k rozsudku vůbec nijak vysvětlen. Jinými slovy, společností zmiňovaný rozsudek nemusí spotřebitele vůbec zajímat.
V případě další právní konzultace může spotřebitel využít bezplatnou poradnu na čísle 299 149 009.
Mediální zpracování případu spotřebitel najde např. na
- https://www.seznamzpravy.cz/clanek/spolecnost-vyuziva-hlad-po-nemovitostech-nasla-trik-ktery-vas-pripravi-o-penize-174492
- https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/221452801080916/
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den pane Bíro,
plnění dle smlouvy Vám bylo odesláno, viz níže log emailu:
From: info@s-drazby.cz
Sent: Wednesday, September 1, 2021 5:47 PM
To: 'xxxx.xxxxxx@gmail.com'
Subject: RE: Reality.iDNES.cz: Nový dotaz na inzerát 4979s
Děkujeme za úhradu poplatku.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.