Společnost


MARKETING INVESTMENT GROUP CZECH s.r.o.

Počet nahlášených stížností:15
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#56393Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 28 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
15.03.2022, před 3 lety

Radovan Král

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 8. 3. 2022 jsem uplatnil reklamaci č. PR/2022/03/01686 na zakoupenou sportovní obuv NIKE AIR FORCE 1"07, dne 3. 12. 2021v ve Vaší prodejně Praha 9, Černý Most.
Reklamace byla vyřízena jejím zamítnutím z důvodu cit.: ...uvedené poškození vzniklo mechanickým způsobem během používání.... S uvedeným si troufám nesouhlasit zejména proto, že u jiné obuvi zn. NIKE k podobnému poškození i po podstatně delší době nošení nikdy nedošlo (mohu doložit foto). Typ této obuvi byl vybrán především pro její dobré recenze na sociálních sítí. Z důvodu, že ve Vaší prodejně v Ústí n/L nebyla požadovaná velikost, zakoupili jsme ji v Praze. Obuv byla používána a nošena obvyklým způsobem a ne déle než cca 3 měsíce (fyzicky podstatně méně).
Tímto Vás žádám o přezkoumání uvedené reklamace.
Kupní cena ve výši 3 tis. Kč není pro můj rozpočet zanedbatelná a také mě přesvědčila o kvalitě zakoupené obuvi.
Dále chci upozornit na ustan. § 2161 OZ zejména odst. (2) Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Po výše zaslaném nesouhlasu mi byla zaslaná irelevantní odpověď: Dobrý den, děkujeme za Váš email,avšak zboží bylo zakoupené na prodejně, proto musíte cokoliv ohedně tohoto zboží vyřídit opět na pobočce. Samozřejmě máte právo se na neuzn. reklamaci odvolat.
Tímto Vás žádám, obratte se prosím s Vašim požadavkem na pobočku,kde Vám jistě pomohou celou věc dořešit.
děkujeme za pochopení a přeji hezký den


Produkt

obuv NIKE AIR FORCE 1"07


Požadované řešení

Vzhledem, že se vada projevila do 6 měsíců od zakoupení, požaduji výměnu nebo odstoupení od kupní smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.3.2022 15:18, před 3 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci

Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2022 15:05, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.